احداث ۲ زائرسرا ویژه زائران عتبات در مرز چزابه

خبرگزاری شبستان , 23 فروردين 1393 ساعت 11:24

رئیس سازمان حج و زیارت، از احداث دو زائرسرا ویژه زائران عتبات عالیات عراق در مرز چزابه خبر داد.


رئیس سازمان حج و زیارت، از احداث دو زائرسرا ویژه زائران عتبات عالیات عراق در مرز چزابه خبر داد.

سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت، با بیان این مطلب گفت: استانداری خوزستان زمینی را به متراژ ۲ هکتار به سازمان حج و زیارت و شرکت «امید زائر» به منظور احداث زائرسرا در مرز چزابه واگذار کرده است.

وی با بیان اینکه طی هفته آینده گروهی از نقشه برداران سازمان حج و زیارت برای انجام کارهای مطالعاتی عازم مرز چزابه می‌شوند و از اردیبهشته نیز عملیات اجرایی آغاز می شود، افزود: از این زائرسرا به منظور اسکان زائران ایرانی در مناسبت‌های ویژه مانند اربعین حسینی(ع) که حجم انبوهی از ایرانیان عازم عتبات عالیات می‌شوند، استفاده می شود.

وی اضافه کرد: جلسه توسعه زیرساخت‌های خدمات رفاهی در عتبات عالیات عراق اواخر اسفند سال گذشته با حضور رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات، رئیس ستاد توسعه اقتصادی عراق و اعضای هیات مدیره بانک‌های ملی، ملت، گردشگری و شرکت توسعه «امید زائر» برگزار و مقرر شد شرکتی با سرمایه هزار میلیارد ریال به منظور توسعه زیرساخت‌های خدمات رفاهی برای زائران ایرانی در عتبات و مرزهای کشور تشکیل شود.

اوحدی، با بیان اینکه این شرکت به زودی به ثبت می‌ رسد و در همین راستا ستاد بازسازی عتبات عالیات نیز دو قطعه زمین در شهرهای نجف اشرف و کاظمین را به منظور ساخت هتل برای زائران ایرانی اختصاص داد، عنوان کرد: کارهای مقدماتی برای پروژه‌های هتل سازی در عتبات عالیات عراق در دست مطالعه است و عملیات اجرایی از امسال آغاز می ‌شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، رئیس سازمان حج و زیارت، ایجاد شرکت توسعه زیرساخت های خدمات رفاهی با یکهزار میلیارد ریال سرمایه را نخستین و قوی ‌ترین شرکت در حوزه توسعه زیرساخت های خدمات رفاهی در عتبات عالیات عراق عنوان کرد.

لازم به ذکر است، مرز چذابه که از سال ۱۳۷۹ بر روی تردد زائران عتبات عالیات باز شد هم اکنون یکی از دو کانون اصلی اعزام زائران عتبات عالیات به عراق می باشد.


کد مطلب: 18150

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/18150/احداث-۲-زائرسرا-ویژه-زائران-عتبات-مرز-چزابه

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir