در حوزه مداحان و هیئات نیازمند آموزش هستیم

مهر , 24 فروردين 1393 ساعت 9:53

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: یکی از برنامه هایی که در آینده به دنبال آن هستیم تشکیل ستاد مردمی برگزاری مراسمها در شهرستان گرگان است.


حجت الاسلام نورالله ولی نژاد شامگاه شنبه در جلسه مشترک اعضای شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان شهرستان گرگان ابراز داشت: در حال حاضر برنامه ریزی ها و بررسی ها این کار در حال انجام است تا بتوانیم به نوعی مراسمات مذهبی همچون اعتکاف و محرم را به این ستاد واگذار نماییم.

وی با عنوان اینکه اعضای این شورا و کانون مداحان باید آمار و اطلاعات مداحان و هیئت های مذهبی را داشته باشد، اظهار داشت: باید اطلاعات و آمار کامل در یک پروسه زمانی داشته باشیم تا بتوانیم اطلاعات دقیقی از هیئت ها و مداحان در استان داشته باشیم.

حجت الاسلام ولی نژاد با اشاره به حوزه آموزش در کانون ها و هیئات مذهبی عنوان داشت: در حوزه آموزش باید مطالعه بیشتری داشته باشیم و در حوزه کانون مداحان و هیئات آموزش های ویژه تری نیازمند است.

وی افزود: اصراری بر آموزش مداوم نداریم بلکه آموزش باید به عنوان راهنما برای افراد محسوب شود وبه صورت معنادار، مدریتی و ساماندهی شده به افراد ارائه شود .

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه آموزش عمومی و تخصصی برای مداحان باید برگزار شود، تصریح کرد: الان آموزش کلاسیک برای برخی از سنین جواب نمی دهد و باید به سوی آموزش های عمومی برویم چرا که اینگونه آموزش ها بازدهی بیشتری داغرد.

وی دیدار با بزرگان و احترام با بزرگان یکی از کارهای بسیار خوب درجامعه است، بیان داشت: اگر جامعه ای قوام دارد به خاطر بزرگان آن است و باید این بزرگان در همه حال مورد تکریم قرار گیرند و کانون مداحان و هیئات مذهبی باید تلاش کنند به سه عالم بزرگ شهر از جمله آیت الله میبدی، آیت الله علوی ، و آیت الله نورمفیدی همیشه دیدار داشته باشند.


کد مطلب: 18165

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/18165/حوزه-مداحان-هیئات-نیازمند-آموزش-هستیم

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir