برگزاری جشنواره «تئاتر صاحبدلان» پایان فروردین به قطعیت می‌رسد

ایکنا , 25 فروردين 1393 ساعت 9:06

با توجه به قول‌های مساعد معاونت هنری ارشاد و اداره کل هنرهای نمایشی امید به برگزاری چهارمین جشنواره «تئاتر صاحبدلان» در خرداد سال جاری داریم که قرار است این مهم در قالب نشستی با مسئولان پایان فروردین به قطعیت برسد.


محمود فرهنگ، مدیر کانون تئاتر دینی  با بیان این مطلب گفت: متأسفانه با تمام تلاش‌های به عمل آمده، سال گذشته نتوانستیم چهارمین جشنواره «تئاتر صاحبدلان» را در موعد مقرر برگزار کنیم که دلیل اصلی آن کمبود منابع مالی برگزاری این جشنواره بود.

وی گفت: پس از استقرار معاونت هنری جدید وزارت ارشاد اسلامی و به تبع آن انتصاب مدیرکل هنرهای نمایشی، نشست‌هایی با مسئولان در مورد سرنوشت برگزاری این جشنواره که در اصل تجمیع چند جشنواره تئاتر دینی و مذهبی است برگزار و مقرر شد این جشنواره خرداد سال جاری، برگزار شود.

فرهنگ تصریح کرد: همان طور که می‌دانید بودجه فرهنگی و هنری متأثر از شرایط اقتصادی در سال جدید، آن‌چنان که باید و شاید چشمگیر نیست و معاونت هنری ارشاد نیز در مجموع فعالیت‌ها و عملکردهای خود، به اولویت‌بندی وظایف خود در قبال عرصه‌های گوناگون هنری و جامعه هنرمندان مشغول است که با این فرض قطعیت یافتن برگزاری جشنواره «تئاتر صاحبدان» منوط به برگزاری نشست نهایی با حسین طاهری، مدیرکل هنرهای نمایشی ارشاد در پایان فروردین‌ماه خواهد بود که در صورت نظر مساعد نهایی، کارهای اجرایی برگزاری این جشنواره بی‌درنگ به انجام خواهد رسید.

وی در پایان گفت: کانون تئاتر دینی بنا به وظیفه ذاتی خود در زمینه تولید آثار فاخر نمایشی متناسب با مناسبت‌های دینی سال و با توجه به نزدیک شدن به ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و اعیاد ماه رجب، سفارش تولید یک نمایش دینی با محور شخصیت یکی از دشمنان پیامبر اسلام را در دستور کار دارد که هم‌اکنون در مرحله نگارش نمایشنامه است و به زودی تولید و روی صحنه خواهد رفت.


کد مطلب: 18175

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/18175/برگزاری-جشنواره-تئاتر-صاحبدلان-پایان-فروردین-قطعیت-می-رسد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir