تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۷
۰
کد مطلب : ۱۸۲۰۷

درخشش نوجوان شهرقدس در مسابقات مداحی کشور

درخشش نوجوان شهرقدس در مسابقات مداحی کشور
حجت الاسلام ˈصدقعلی جلیل زادهˈ گفت: این نوجوان یازده ساله با شرکت در مسابقات اسرا که از سوی شبکه قرآن و معارف برگزار می شد با پشت سر گذاشتن همه رقیبان موفق به کسب رتبه اول رشته مداحی در مقطع سنی شکوفه ها شد.

جلیل زاده در توضیح این مسابقات گفت: این رقابت در سطح کشور برگزار و دارای چهار مرحله مقدماتی، نیمه نهایی، ماقبل فینال و فینال بود که مهران مرنگی در دو رشته اقامه اذان و مداحی به فینال راه پیدا کرد، اما با توجه به لزوم رعایت عدالت از سوی برگزار کنندگان مسابقه، مقرر شد هر شرکت کننده تنها در یک رشته به رقابت بپردازد که مهران رشته مداحی را برگزید.

وی از این نوجوان به عنوان یکی از اعضای ستاد اقامه نماز جمعه یاد کرد و گفت: مهران که سالها تکبیر گوی مسجد رقیة الحسین بود از سوی امام جماعت این مسجد به ما معرفی شد و از سه سال قبل نیز به عنوان یکی از موذنین در مراسم نماز جمعه شهرستان فعالیت دارد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی قدس با اشاره به لزوم استعداد یابی و تشویق نوجوانان به فعالیت در عرصه های دینی، گفت: سال گذشته با توجه به مشاهده استعدادهای زیاد در بین نوجوانان شهرستان و دیدن مداحی آنها در مراسم مختلف در کنار بزرگترها، تصمیم به ساماندهی این عزیزان گرفتیم.

وی با اشاره به همکاری بسیار خوب سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قدس در برگزاری مسابقه مداحی افزود: بر این اساس مسابقه مداحی نوگلان حسینی در آذر ماه سال گذشته را برگزار کردیم که با استقبال خوب شرکت کنندگان مواجه و بیش از ۳۰۰ نوجوان و خردسال در آن ثبت نام کردند.

جلیل زاده از رقابت مداحان در سه مرحله خبر داد و اظهار کرد: شرکت کنندگان در این رقابت با حضور خانواده ها و شهروندان در حضور داوران و مداحان برجسته به اجرا پرداختند و در نهایت از میان آنان ۲۰ نفر برگزیده شدند که از میان این تعداد نیز پنج نفر به عنوان برترین ها معرفی شدند.

وی با تاکید بر وجود استعدادهای فراوان در میان شرکت کنندگان در این رقابت گفت: مهران مرنگی یکی از پنج مداح برتر این مسابقات بود و با توجه به شرکت او در مسابقه مداحی کشوری سعی کردیم با کمک اساتید فن اشکالات وی را اصلاح و او را برای هرچه بهتر اجرا کردن در این رقابت آماده کنیم که به لطف خدا و همت خودش موفق به کسب رتبه اول شد.

این مسوول با اشاره به لزوم هدایت و آموزشهای لازم برای استعدادهای شهرستان در زمینه های مختلف مداحی، اضافه کرد: در آینده ای نزدیک و با کسب مجوزهای لازم در نظر داریم با راه اندازی یک آموزشگاه مداحی و دعوت از اساتید مطرح این رشه، آینده مداحی شهرستان را به دست آینده سازان کشور بسپاریم.
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما