دخالت آمریکا و انگلیس در انفجار شیراز مسلم است

سخنگوي قوه قضائيه: خانواده های شهدای بمب گذاری شیراز ادعای خسارت کنند ما پیگیری می کنیم

24 ارديبهشت 1387 ساعت 16:18

سخنگوی قوه قضاییه گفت: خانواده‌هاي شهدا مي‌توانند ادعاي خسارت كنند و ما از تمامي ظرفيت‌هاي قانوني خود براي طرح دعوا عليه كشورهايي كه قصد دخالت دارند در مراجع داخلي و بين‌المللي پيگيري خواهيم كرد، تا روز به روز شاهد رسوايي بيشتر آنان باشيم.


به گزارش خیمه، عليرضا جمشيدي سخنگوي قوه قضائيه صبح امروز سه‌شنبه در نشست خبري با خبرنگاران در خصوص انفجار شيراز گفت: اين حادثه دلخراش منتهي به شهادت جمعي از هموطنان ما شد و در ابتداي كار وزارت اطلاعات و قوه قضائيه با اقدامات شبانه‌روزي خود در استانهاي تهران، شيراز، مازندران و گيلان با قدرت موضوع را دنبال كردند و عاملان حادثه را با سرعت شناسايي و دستگير كردند. 

معاونت حقوقي و توسعه قوه قضائيه گفت: 12 نفر از عوامل تروريستي حادثه شيراز به همراه اسلحه، مهمات، تجهيزات ساخت بمب و سيانور دستگير شده‌اند. 
 
وي با بيان اين مطلب كه عوامل اين حادثه قصد بمب‌گذاري در مكان‌هاي پرجمعيت را داشته اند، گفت: در اين حادثه دخالت كشورهاي آمريكا و انگلستان مشخص شده است كه آنها به تروريست‌ها آموزش ساخت بمب و تامين مالي اين گروه را برعهده داشته‌اند و خود مجرمين اقرار بر اين امر كرده‌اند. 

جمشيدي با تأكيد بر اينكه در كنوانسيون‌هاي مبارزه با بمب‌گذاري در سال 1997 و تأمين مالي تروريسم 1999 و قطعنامه 1373 سازمان ملل اقدامات اينچنيني توسط كشورهاي بيگانه ممنوع شده است گفت: آمريكا و انگلستان با حمايت خود از اين گروه تروريستي قطعنامه سازمان ملل و كنوانسيون‌هاي بين‌الملل را نقض كرده‌اند. 

وي گفت: مدعيان حقوق بشر با شعارهاي فريبكارانه خودشان حاميان اصلي تروريسم هستند و قوه قضائيه دادستان كل كشور را مأمور پيگيري اين موضوع در مجامع داخلي و بين‌المللي كرده است. 

جمشيدي گفت: خانواده‌هاي شهدا مي‌توانند ادعاي خسارت كنند و ما از تمامي ظرفيت‌هاي قانوني خود براي طرح دعوا عليه كشورهايي كه قصد دخالت دارند در مراجع داخلي و بين‌المللي پيگيري خواهيم كرد، تا روز به روز شاهد رسوايي بيشتر آنان باشيم.


کد مطلب: 1821

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/1821/سخنگوي-قوه-قضائيه-خانواده-های-شهدای-بمب-گذاری-شیراز-ادعای-خسارت-کنند-پیگیری-می-کنیم

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir