تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۸
۰
کد مطلب : ۱۸۲۱۹

کارگاه آموزش مداحی بانوان برگزار می شود

کارگاه آموزش مداحی بانوان برگزار می شود
کارشناس تشکلهای دینی و انجمن های اسلامی تبلیغات اسلامی شهریار حبیب جمشیدی گفت: با توجه به نامگذاری سالجاری تحت عنوان " اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" و به منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب بویژه در حوزه فرهنگ که یکی از رسالتهای اصلی سازمان تبلیغات اسلامی نیز محسوب می شود، سازمان بخشی به امور فرهنگی هیئات مذهبی با هدف توجیه فعالیتهای فرهنگی - مذهبی، شناسایی رابطین فرهنگی و فعالین هیئات در دستور کار این اداره در شهریار قرار گرفت.

این مسئول هیئات مذهبی را از اقشار تاثیرگذار فرهنگی برشمرد و عنوان کرد: عدم توجه به این قشر، آسیب بزرگی متوجه فرهنگ جامعه خواهد کرد لذا ساماندهی و بهره مندی از توانمندی نیروهای فعال این حوزه از ضروریات اجرایی متولیان فرهنگ به ویژه تشکلهای دینی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

استفاده از ظرفیت رابطین فرهنگی در ارتقای توانمندی هیئات مذهبی

وی با اشاره به نقش موثر رابطین فرهنگی گفت: آشنایی به فناوری روز دنیا و سیستم رایانه، توانمندی در برقراری ارتباط مناسب با دیگران، انگیزه و ... از شاخصهای مهم یک رابط فرهنگی است که می توانند در کنار اعضای شورای هیئات مذهبی برنامه های این هیئات را رصد کرده و بروز رسانی کنند.

کارشناس تشکلهای دینی و انجمنهای اسلامی شهریار افزود: در این راستا افراد معرفی شده از سوی مسئولان هیئات مذهبی بر حسب توانمندیهای فرهنگی و اجتماعی شناسایی شده و به عنوان مشاور در برنامه های کوتاه و بلند مدت فعالیت خواهند داشت.

دومین کارگاه توجیهی فرهنگ عزاداری ویزه بانوان برگزار می شود

جمشیدی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری کارگاه آموزش مداحی و آسیب شناسی فرهنگ عزاداری ویژه بانوان مداح خبر داد و بیان کرد: همزمان با ولادت با سعادت صدیقه کبری (س) دومین کارگاه توجیهی آموزش مداحی ویژه بانوان شامل ۱۲ ساعت آموزش حضوری و غیرحضوری برگزار می شود که کلاسهای حضوری در دو نوبت صبح و عصر در اردیبهشت ماه سالجاری دایر خواهد شد.

این مسئول، آشنایی با تاریخ صدر اسلام و مقتل، اهمتی و حساسیت جایگاه ذاکری و مداحی اهل بیت (ع) در کلام امام راحل و رهبر معظم انقلاب، احکام و قواعد اسلامی، اخلاق مداحی، آشنایی با ادبیات دینی و... را از جمله سرفصلهای این دوره آموزشی عنوان کرد.

ضرورت آسیب زدایی از عملکرد برخی مداحان حوزه بانوان

وی با اشاره به این مطلب که تاکنون در خصوص ساماندهی مداحی بانوان توجهات کمتری صورت گرفته است، متذکر شد: در این زمینه آسیب زدایی از عملکرد برخی گردانندگان جلسات بانوان و آموزش این افراد امری ضروری است لذا با معرفی کانون مداحان و شاعران شهرستانهای شهریار و ملارد، مداحان شاخص حوزه بانوان در این دوره شرکت خواهند کرد.

کارشناس تشکلهای دینی و انجمنهای اسلامی شهریار، اخلاص در ذکر، عشق به ائمه اطهار (ع)، برداشت صحیح از مسائل دینی و بازگویی مناسب آن را از ویژگیهای اصلی مداحان برشمرد و اضافه کرد: نقش مداحان، زنده نگه داشتن روحیه انقلابی و احیای فرهنگ شهادت طلبی در جامعه به ویژه نسل جوان است که تحقق این اهداف نیز از مهمترین اولویتهای سازمان تبلیغات اسلامی محسوب می شود.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما