حرکت در مسیر شعر فاطمی نیازمند دقت و استناد تاریخی است

سازمان تبلیغات اسلامی , 31 فروردين 1393 ساعت 9:42

رئیس کانون شاعران و مداحان استان قم گفت: حرکت در مسیر شعر فاطمی باید با نهایت دقت و توجه به مطالب مستند تاریخی دنبال شود.


به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، محمدعلی مجاهدی در کنگره شعر فاطمی ضرورت بررسی گستره شعر فاطمی را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: می‌توانیم در پرتو عنایات فاطمی در مسیر شعر و ادب فارسی حرکتی بالنده داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید در قلمرو شعر فاطمی به بیان صفات حضرت زهرا(س) بسنده کرد، افزود: دایره شعر آیینی بسیار گسترده بوده و در این مسیر می‌توان به موضوعات توحیدی، مصایب تاریخی، صفات پسندیده و ده‌ها موضوع دیگر اشاره کرد.

مسئول دبیرخانه شعر آیینی کشور با اشاره به اینکه دوره کلی گویی در موضوعات شعر آیینی به پایان رسیده است، اضافه کرد: باید نگاهی پژوهشگرانه را جایگزین کرده و موضوعات را به صورت خاص مورد بررسی قرار دهیم.

وی ضرورت بهره‌گیری شعرا از منابع شیعی را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: اگر شعرا با چنین رویکردی وارد عرصه شوند می‌توانیم شاهد این باشیم که شعر آیینی و شعر فاطمی در مسیر صحیح حرکت کرده است.

مجاهدی تفاوت‌های شاعر آیینی و شاعر معمولی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: شاعران باید در مسائل آیینی نسبت به موضوعات حساسیت‌های ویژه‌ای داشته باشند و برای تحقق این مهم لازم است که از نظر معلومات در سطح بسیار بالایی قرار داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه حرکت در مسیر شعر فاطمی باید با نهایت دقت و توجه به مطالب مستند تاریخی دنبال شود افزود: باید در شعر فاطمی به تمام روایت‌های موجود که درباره حضرت به ما رسیده است تحقیق و بررسی شود.

مسئول دبیرخانه شعر آیینی کشور با اشاره به اینکه دیانت ما جدا از سیاست نیست، اظهار کرد: پس با این توصیف شعر ما نیز از سیاست جدا نیست و باید به ملاحظات توجه لازم را داشته باشیم.


کد مطلب: 18253

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/18253/حرکت-مسیر-شعر-فاطمی-نیازمند-دقت-استناد-تاریخی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir