بزرگ‌ترين طرح اجرايی كشور در عتبات عاليات؛

معماران ایرانی صحن حضرت فاطمه(س) را در حرم امیرالمومنین(ع) می سازند

28 ارديبهشت 1387 ساعت 19:00

پس از اتمام مراحل گودبرداری و تخريب بناهای قديمی اطراف حرم حضرت علی(ع)، صحن حضرت فاطمه(س) با هزينه 800 ميليارد تومانی و به‌همت معماران ايرانی ساخته می‌شود.


به گزارش خیمه، مسئول امور فرهنگی و روابط بين‌الملل ستاد بازسازی عتبات عاليات گفت: بزرگ‌ترين طرح اجرايی كشور در عتبات عاليات با هدف احداث صحن حضرت فاطمه(س) در حرم اميرالمؤمنين(ع) و به‌همت معماران ايرانی اجرا می‌شود. 

سيد «علی ميرانوری» درباره وضعيت كنونی صحن حضرت فاطمه(س) گفت: بنابر تصميم‌گيری‌های انجام شده قرار است فضای كلی حرم حضرت علی(ع) تا 140 هزار مترمربع گسترش پيدا كند كه در اين شرايط صحن حضرت فاطمه(س) 10 برابر فضای كنونی حرم خواهد شد.

مسئول امور فرهنگی و روابط بين‌الملل ستاد بازسازی عتبات عاليات تصريح كرد: فعاليت‌های مقدماتی برای اين منظور انجام شده و در حال حاضر هم‌زمان با خريد، هتل‌ها و بناهای قديمی اطراف حرم حضرت علی(ع) در حال تخريب و گودبرداری برای اجرای اين طرح هستند.

ميرانوری از اتمام برنامه‌ريزی‌های مهندسی كل طرح خبر داد و گفت: اين طرح از نخستين روزهای اسفندماه سال گذشته با همكاری دانشگاه شهيد بهشتی و برخی از دانشگاه‌های ديگر آغاز شد و هم‌اكنون مراحل اجرايی كار را پشت سر می‌گذارد.

بنا بر گزارش ایکنا، وی در پايان گفت: برآورد كلی كه از هزينه‌های اين طرح به دست آمده چيزی در حدود 800 ميليارد تومان است كه در بازه زمانی هشت تا 10 سال به اتمام می‌رسد.


کد مطلب: 1826

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/1826/معماران-ایرانی-صحن-حضرت-فاطمه-س-حرم-امیرالمومنین-ع-می-سازند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir