معاون وزير كشور:

مرز مهران امن‌ترين راه تردد زائران عتبات عاليات است

28 ارديبهشت 1387 ساعت 17:51

مرز بين‌المللی مهران، امن‌ترين، آسان‌ترين و نزديك‌ترين راه تردد زائران عتبات عاليات و صدور كالا به عراق است.


به گزارش خیمه ، «عباس محتاج» معاون امنيتی و انتظامی وزير كشور در نشست اعضای ستاد ساماندهی مرز مهران با بیان این که مرز بين‌المللی مهران، امن‌ترين، آسان‌ترين و نزديك‌ترين راه تردد زائران عتبات عاليات و صدور كالا به عراق است، افزود: استقبال روزافزون زائران عتبات عاليات و تجار از مرز مهران، نشان‌دهنده اين واقعيت است.

وی افزود: برخوردار بودن مرز مهران از امنيت كامل، زمينه را برای جذب سرمايه‌گذاران فراهم كرده است و مسئولان بايد با هماهنگی سفارت عراق از ظرفيت‌های اين مرز بين‌المللی برای توسعه فعاليت‌ها و خدمات‌دهی مطلوب به زائران استفاده كنند.

در ادامه اين نشست حجت‌الاسلام‌والمسلمين «سعيد هاشمی» معاون سياسی، امنيتی استانداری ايلام نيز گفت: توسعه فعاليت‌های مرز مهران در دستور كار قرار دارد.

وی با اشاره به تردد روزانه دو هزار زائر و 700 دستگاه كاميون حامل كالاهای صادراتی ايران به عراق از طريق مرز مهران افزود: تاكنون امكانات و تجهيزات لازم برای توسعه فعاليت‌های تجاری و تردد زائران فراهم شده است اما برای رسيدن به نقطه مطلوب نيازمند تجهيزات و امكانات بيشتری هستيم.

هاشمی گفت: تسريع در تكميل پايانه و تجهيزات مورد نياز از جمله نيازهای جدی مرز مهران است كه با معاون امنيتی وزارت كشور برای پيگيری در ميان گذاشته شده است.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور وی تأكيد كرد: بايد به مرز مهران با توجه به شرايط حاكم به آن با نگاه ويژه‌ای به‌منظور توسعه زيرساخت‌ها نگريسته شود.


کد مطلب: 1827

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/1827/مرز-مهران-امن-ترين-راه-تردد-زائران-عتبات-عاليات

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir