مراسم ولادت حضرت زهرا(س) در حسینیه سادات برگزار شد

عقیق , 2 ارديبهشت 1393 ساعت 9:15

مراسم ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها در حسینیه سادات برگزار شد.


مراسم ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها در حسینیه سادات برگزار شد.

این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمد محبی آغاز شد و در ادامه حاج حسین سازور، کربلایی علی اصغر ژولیده، و سید امیر میرعظیمی به مدیحه خوانی پرداختند.

در ادامه گزیده ای از سخنرانی حجت الاسلام محبی را بخوانید:

* روزهایی که پیغمبر روزه بود حضرت خدیجه برای پیامبر غذایی آماده میکرد و حضرت علی (ع) به خدمت پیامبر می برد. وقتی شب چهلم رسید حضرت علی(ع)رفت که افطاری پیامبر را ببرد جبرییل نازل شد و طعام بهشتی برای پیامبر آورد و گفت ای پیامبر امشب افطاری شما از بهشت آمده است و در را ببندید و کسی را با خود شریک نکن. پیامبر طبق دستور در را بست. در چندین روایت امده است که سیب ، انگور، انار، به محضر پیغمبر آورده شد و پیامبر سیبی را شکافت و نوری از آن برخاست .پرسید این نور چه بود؟ جبرییل گفت این نور فاطمه در زمین و منصوره در آسمانها بود.

*حضرت خدیجه همین طور که داشت از درد زایمان به خود می پیچید دید چهار خانم بلند قامت گندم گون وارد اتاق شدند سلام کردند و گفتند خانم از اینکه کسی پیش شما نیست محزون نباش ما را خدا پیش شما فرستاده و بعد از لحظاتی عالم به نور فاطمه روشن شد.

*ده ها حوریه بهشتی آمدند و با آب کوثر خانم فاطمه زهرا را شستند و به دستهای با کفایت پیغمبر دادند و ایشان نامش را فاطمه نامید.

*خداوند در مکه دو پسر از حضرت خدیجه به پیغمبر داد به نام طاهر و قاسم که در کودکی از دنیا رفتند و در مدینه یک پسر به حضرت داد به نام ابراهیم که در هجده ماهگی از دنیا رفت و دشمنان شروع کردند به زخم زبان زدن که تو دیگر پسر نداری و از شما نسلی به وجود نمی آید.










کد مطلب: 18278

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/18278/مراسم-ولادت-حضرت-زهرا-س-حسینیه-سادات-برگزار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir