فعالیت تیم های تذکر لسانی در هیئات مذهبی نیازمند سازماندهی و آموزش است

خبرگزاری شبستان , 3 ارديبهشت 1393 ساعت 14:05

شیوه های گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر با افزایش فعالیتهای تیم های تذکر لسانی در هیات مذهبی در نشست تخصصی معاونین تشکل های مردمی و رؤسای هیات مذهبی استان تهران بررسی شد.


حجت الاسلام و المسلمین سید احمد زرگر دبیر کل ستاد احیاء در این نشست با اشاره به نقش و تاثیرات فراوان هیات مذهبی در افزایش باورهای دینی گفت : در مراکز مذهبی باید موضوعاتی مورد توجه قرار گیرد که مورد عنایت ویژه اهل بیت (ع) بوده است ، بر همین اساس می توان گفت که امر به معروف و نهی از منکر به عنوان افضل فرائض و مهمترین واجب دینی ، باید در هیئات مذهبی مورد توجه ویژه ای باشد.

وی افزود: در دوران انقلاب اسلامی ، هیئات مذهبی از پیشگامان حرکت های اسلامی و انقلابی بوده اند و بر همین اساس نیز انتظار می رود در احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و تشکیل گروه های تذکر لسانی نیز این مراکز فرهنگی پیش قدم باشند.

سید احمد حسینی جانشین دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکراستان تهران نیز در این نشست ، با تاکید بر ظرفیت های فراوان گروه های مردم نهاد گفت : هیئات مذهبی از قدیمی ترین تشکل های مردم نهاد و دارای بیشترین ظرفیت اجتماعی، تاریخی و فرهنگی در طول تاریخ هستند و می توانند به عنوان مهمترین ابزار در مقابله با تهدید های نرم مورد توجه قرار گیرند.

بنابرگزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر، وی افزود: فعالیتهای تیم های تذکر لسانی در هیئات مذهبی نیازمند انسجام ، سازماندهی و آموزش های عمومی است که باید از سوی مسئولین هیات مورد توجه قرار گیرد ، همچنین ظرفیتهای تبلیغی مانند منبر و مداحی می تواند کمک بزرگی به گسترش فرهنگ امر به معروف در جامعه باشد.

در ادامه این نشست ، معاونین تشکل های مردمی شهرستانهای استان تهران ، شیوه های گسترش فرهنگ امر به معروف در هیئات مذهبی همچنین روش های افزایش فعالیتهای تیم تذکر لسانی را مورد بررسی قرار دادند.


کد مطلب: 18307

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/18307/فعالیت-تیم-های-تذکر-لسانی-هیئات-مذهبی-نیازمند-سازماندهی-آموزش

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir