شعرا تغذیه فکری مداحان را فراهم کنند

دانا , 9 ارديبهشت 1393 ساعت 9:20

مسئول بسیج مداحان استان خراسان رضوی گفت: شعرا زمینه تغذیه فکری مداحان را فراهم می‌کنند و باید شاعران با هم­اندیشی شعار سال را در قالب شعر آماده کنند و مداحان این مطالب را به ویژه در زمینه فرهنگ با رویکرد سیره عملی ائمه اطهار برای مردم بیان کنند.


سید حسین ذاکرین مسئول بسیج مداحان خراسان رضوی در گفتگو با بسیج مداحان گفت: در سیره و زندگی حضرت زهرا(س) الگوی اقتصاد خانواده و سبک زندگی بسیار مناسبی ارائه شده است و باید این الگو را به ویژه در زمینه قناعت، کمک به تولید در مقام همسر و همچین ایجاد سلامت و آرامش روانی خانواده به مردم معرفی کنیم.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی ریاضت کشیدن نیست بلکه جلوگیری از اسراف و حمایت از تولیدات ایرانی و خودباوری ایرانی است و مداحان باید با استناد به زندگی اهلبیت(ع) این مولفه ها را تبیین کنند و در تمام مجالس عزا و شادی اهلبیت این پیام های فرهنگی و اقتصادی را بیان کنند.

ذاکرین با بیان اینکه مداحان و بزرگان هیات نیز باید در ساده زیستی پایبند به سیره اهلبیت باشند تا مردم از آنها تاثیر بگیرند تاکید کرد: نحوه مخارج هیات ها هم باید در شان اهلبیت باشد و طوری باشد که مردم نیز به مصرف صحیح روی بیاورند و از تجملات و وسایل اضافی دوری کنند.

مسئول بسیج مداحان خراسان رضوی با اشاره به عنوان شعار سال ۹۳ تصریح کرد: همانطور که حضرت امام در زمان جنگ حکم جهاد می دادند که مثلا باید مهران آزاد شود امروز هم همه ما مانند رزمندگان دفاع مقدس باید با تبعیت از رهبری در عرصه اقتصاد و فرهنگ جهاد کنیم.

مضمون وصیت شهید احمد متوسلیان این است که برای برافراشتن پرچم اسلام بر قله دنیا خواب ممنوع است و استراحت را به آن دنیا واگذار کنیم.

وی تاکید کرد: مداحان جوان باید برای خود شغل مستقل از مداحی داشته باشند تا علاوه بر اینکه در محیط شغلی پیرامون خود اثر فرهنگی بگذارند و فقط برای اعتقاد و عشق خود مداحی کنند.

ذاکرین با بیان اینکه در سال ۹۳ قصد داریم بانک مشاغل و تخصص های مداحان را ایجاد کنیم تا با این تخصص ها و سرمایه های موجود به هم گره بخورند و هم افزایی کنند اضافه کرد: در موضوع امر به معروف با رویکرد ماهواره ها بسیج باید در یک حرکت ایجابی روش های امر به معروف را بیان کند، کار بسیج سلبی نیست و باید با یک حرکت نرم و آگاهی دادن با ماهواره مقابله کرد.


کد مطلب: 18354

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/18354/شعرا-تغذیه-فکری-مداحان-فراهم-کنند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir