اعزام زائران به عتبات عالیات متوقف شد

ایکنا , 9 ارديبهشت 1393 ساعت 9:22

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت از توقف اعزام زائران به عراق خبر داد و گفت: به دلیل انتخابات عراق مسئولان عراقی اعلام کرده‌اند از شب گذشته فرودگاه‌ها و از امروز مرزهای زمینی این کشور بسته می‌شود.


ناصرخدرنژاد، معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت از توقف اعزام زائران به عتبات عالیات خبر داد و گفت: بر اساس اعلام مسئولان عراقی، اعزام زائران به عتبات عالیات به صورت هوایی از ساعت ۱۲ شب گذشته به مدت دو روز متوقف شده‌است.

وی از توقف اعزام‌ زائران از طریق زمینی به مدت دو روز نیز خبر داد و گفت: اعزام‌های زمینی نیز از فردا متوقف می‌شود و مرزهای خروجی از کشور نیز بسته خواهد شد.

خدرنژاد از اعلام دیرهنگام مسئولان عراقی در این خصوص نیز سخن گفت و اظهار کرد: به دلیل مسائل امنیتی مسئولان عراقی تصمیم خود را دیر اعلام کردند و همین مسئله موجب شد سازمان حج و زیارت برنامه‌ریزی خود را در راستای کاهش اعزام‌ها و نه توقف آنها انجام دهد.

وی تصریح کرد: مسئولان عراقی از توقف دو روزه اعزام‌ها سخن گفته‌اند اما ممکن است باز هم تغییری در این خصوص رخ دهد.

خدرنژاد با اشاره به اینکه روزانه حدود ۸۰ کاروان از عراق به کشور باز می‌گردند، در خصوص نحوه بازگشت زائران گفت: زائرانی که قرار بود به صورت هوایی بازگردند از طریق زمینی به اهواز آورده شده و از فرودگاه اهواز به استان‌های خود باز می‌گردند و به زائران زمینی هم که زمان بازگشت آنها فردا بود اختیار داده شده است که یا یک روز زودتر بازگردند و یا مدت اقامت خود را تمدید کنند.

وی از برقرار بودن امنیت در شهرهای نجف و کربلا خبر داد و گفت: در شهرهای نجف و کربلا خطر کمتر است، در شهرهای کاظمین و سامرا نیز هیچ زائر ایرانی حضور ندارد.

لازم به ذکر است: انتخابات عراق فردا برگزار می‌شود.


کد مطلب: 18364

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/18364/اعزام-زائران-عتبات-عالیات-متوقف

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir