دومین جلسه شعر آئینی حوزه هنری در سال93 برگزار شد

مجمع شاعران اهل بیت , 13 ارديبهشت 1393 ساعت 10:17

دومین جلسه شعر آیینی حوزه هنری در سال ۹۳ برگزار شد.


دومین جلسه شعر آیینی حوزه هنری در سال ۹۳ همانند جلسات گذشته با قرائت ابیاتی از منظومه شاهدنامه الهامی کرمانشاهی آغاز شد.

واقعه " آمدن محمدبن حنیفه به نزد امام برای منصرف کردن ایشان" قسمتی بود که در این جلسه مطالعه و بررسی شد و در ذیل آن به این روایت تاریخی پرداخته شد که سیدالشهدا علیه السلام تصمیم به سفر عراق می گیرد و بزرگان قوم همه نزد ایشان می آیند تا مگر از این تصمیم منصرف شود.

در این جلسه علاوه بر استاد علی انسانی که کارشناس ثابت انجمن شعر آئینی حوزه هنری ست، شاعرانی برجسته ای از جمله علی داوودی، محمود حبیبی کسبی، محسن عرب خالقی، سید محمد جوادی، مهدی رحیمی، مهدی ریاحی، مصطفی متولی، سیدحامد حسینی راوش، و دکتر آبان حضور داشتند.

پس از قرائت ابیاتی از منظومه شاهدنامه ، شاعران یک یک به قرائت اشعار خود پرداختند و از نظرات استاد انسانی و سایر شاعران حاضر بهره بردند. اولین شاعری که شعر خود را برای حضار خواند، مهدی ریاحی بود که غزلی با مطلع زیر را قرئت نمود:

به سجده می روم امشب قیام نافله ات را
که من هنوز اسیرم حدیث سلسله ات را

پس از ریاحی، سیدحامد حسینی راوش شاعری از شهر مشهد قصیده ای تحت عنوان تکاثر در مدح حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها قرائت نمود. راوش از جمله شاعرانی ست که در چندسال اخیر تمامی سروده های او اختصاص به حضرت زهرا سلام الله علیها داشته است.

سپس سیدمحمد جوادی غزلی فاطمی خواند و پس از او مهدی رحیمی شاعر دلیجانی شعری در مدح امام زاده سلطانعلی ابن محمد باقر قرائت کرد که با استقبال حضار روبرو شد. گفتنی ست رحیمی امسال در نمایشگاه کتاب، چاپ سوم مجموعه غزل های آیینی خود را ارائه کرده که به همت مجمع شاعران اهل بیت (ع) در هفته جاری مراسم نقد این کتاب در نمایشگاه برگزار خواهد شد.

در ادامه جلسه شاعران دیگر از جمله محمد شمس به شعرخوانی و نقد اشعار خوانده شده پرداختند.

در پایان عده ای از شاعران حاضر با حضور در جلسه یادبود امیر حسین فردی به ساحت این هنرمند انقلابی ادای دین کردند.


کد مطلب: 18391

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/18391/دومین-جلسه-شعر-آئینی-حوزه-هنری-سال93-برگزار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir