برگزاری سومین هم اندیشی تشکل‌های دینی شاخص

سازمان تبلیغات اسلامی , 15 ارديبهشت 1393 ساعت 9:25

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان از برپایی سومین هم اندیشی تشکلهای دینی شاخص با موضوع بررسی راهکار های اجرایی مدیریت جهادی در عرصه فرهنگ خبر داد.


به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، رضا معممی مقدم در حاشیه نشست مدیران کل معاونت امور فرهنگی و تبلیغ سازمان با اعلام این خبر گفت: در خصوص تعریف مدیریت جهادی درعرصه فرهنگی، باید فرایند و الزامات تحقق و شکل‌گیری این موضوع و فعالیت زیر ساختی آن را مورد بحث و بررسی قرار دهیم. بطور مثال ایجاد شبکه اجتماعی مجازی برای کانونهای فرهنگی ـ مردمی و انجمن‌های اسلامی و نیز ایجاد رابط فرهنگی در هیئات مذهبی، تقویت طرح و برنامه تشکل‌های دینی و حضور مستمر در شهرستان‌ها برای تعامل با جامعه هدف... ازجمله کارهای جهادی است که توسط این مجموعه در دست اقدام و پیگیری است.

وی نهادسازی دینی را یکی از راهبردهای مهم سازمان تبلیغات عنوان کرد و افزود: تشکل‌های دینی مردمی شاخص و محوری به مهندسی فرهنگی دینی نوین نیاز دارند تا پاسخگوی قشر جوان، فعال و پرسشگر جامعه بوده و رهنمودهای مقام معظم رهبری درسال ۹۳ را تجلی عینی بخشند لذا انتظار ما این است که با عنایت به پیام نوروزی و فرمایشات رهبر معظم انقلاب، انجمن‌های اسلامی، شورای هیئات مذهبی وکانونهای فرهنگی ـ مردمی که از مصادیق عزم ملی و مدیریت جهادی در عرصه اقتصاد و فرهنگ و فعالیتهای خود جوش مردمی هستند نیز پای کار باشند.

معممی مقدم همچنین تصریح کرد: با توجه به نامگذاری امسال و تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص جوانان فعال در عرصه فرهنگ سومین هم اندیشی تشکلهای دینی شاخص، با حضور ۱۱۰ تن از مسؤولان این تشکلها از ۲۷ اردیبهشت به مدت ۳ روز با موضوع بررسی راهکارهای اجرایی مدیریت جهادی در عرصه فرهنگ توسط مرکز توسعه فعالیتهای فرهنگی و دینی برگزار می‌شود.

وی استقبال مردم از مشارکت و اجرای مراسمها و مناسبتهای مذهبی نظیرایام فاطمیه (س)، اعتکاف و اعیاد شعبانیه... . را حاصل واسپاری فعالیتهای فرهنگی به مردم توسط سازمان تبلیغات اسلامی دانست و تصریح کرد: تشکلهای دینی مردمی بهترین بستر برای تحقق مدیریت جهادی و عزم ملی هستند.


کد مطلب: 18422

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/18422/برگزاری-سومین-هم-اندیشی-تشکل-های-دینی-شاخص

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir