تاکید استاندار بر تاسیس پژوهشکده برای ارتقاء سطح آگاهی مداحان درمازندران

خبرگزاری شبستان , 16 ارديبهشت 1393 ساعت 13:39

استاندار مازندران گفت: با بیان این که پاسخ گویی به نیازها و پرسش های دینی جامعه نیاز به تحقیق دارد، بر ارتقا سواد و آگاهی مداحان استان و تاسیس پژوهشکده ای به منظور تحقق این مهم، تاکید کرد.


به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران در دیدار هیئت های مذهبی و مدیران کانون های مداحان این استان وجود چهار هزار و ۸۹۲ هیئت مذهبی در مازندران را فرصت عظیمی برای توسعه فرهنگی دانست و بیان داشت: هیئت های مذهبی می توانند با بهره گیری از این توانمندی، در ترویج مسایل دینی - مذهبی و شناسایی مشکلات و نارسایی های اجتماعی و فرهنگی نقشی موثر ایفا کنند.

وی گفت: استفاده مطلوب از این توانمندی، نیازمند برنامه ریزی هماهنگ و اصولی بر اساس ظرفیت های استانی است.

فلاح افزود: هیئت های مذهبی، تشکیلاتی مردمی هستند و با هم افزایی و هم دلی با اصحاب فرهنگ می توانند دولت را در اجرای برنامه های فرهنگی دولت در استان یاری رسانند.

وی با بیان این که پاسخ گویی به نیازها و پرسش های دینی جامعه نیاز به تحقیق دارد، بر ارتقا سواد و آگاهی مداحان استان و تاسیس پژوهشکده ای به منظور تحقق این مهم، تاکید کرد.

فلاح برگزاری مراسم اعتکاف را سنتی بسیار نیکو و بستری جهت انس بیشتر جوانان و اقشار مختلف جامعه با قرآن کریم و دستورات دینی و مذهبی خواند و از حضور خود(استاندار مازندران) جهت بازدید از مراسم معنوی اعتکاف خبر داد.

وی هیئت و انجمن های مذهبی را اجزای مهم فرهنگی در جامعه تلقی کرد و یاد آور شد: همه گروه ها باید در فضای هم دلی به دور از جهت گیری های حاشیه ای و با بهره گیری از منویات مقام معظم رهبری به توسعه استان کمک کنند.

فلاح با اشاره به این که حاشیه سازی مانع تحرکات بزرگ می شود و نباید به این گونه مسایل پرداخت، اذعان داشت: باید با فهم درست از مشکلات مردم و ظرفیت های استان در میدان عمل به دنبال اعتلای مازندران باشیم و لحظه ای از حرکت جهادی در راستای تحقق عدالت اقتصادی در جامعه باز نایستیم.

وی خاطر نشان ساخت: هیئت و انجمن های مذهبی با حساسیت می توانند در جهت امیدوار کردن مردم و مشارکت آنان در زمینه های مختلف نقش آفرینی کنند و مردم را نسبت به روند و کیفیت اجرای طرح های اقتصادی دولت تا حصول نتیجه توجیه کنند.


کد مطلب: 18435

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/18435/تاکید-استاندار-تاسیس-پژوهشکده-ارتقاء-سطح-آگاهی-مداحان-درمازندران

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir