مراسم بزرگداشت آیت الله حاج شیخ مسلم ملکوتی برگزار شد

عقیق , 17 ارديبهشت 1393 ساعت 11:31

در این مراسم که با حضور مسئولین کشوری و جمع زیادی از هیئات و ذاکرین آذری زبان برگزار شد آیت الله خاتمی امام جمعه زنجان طی سخنانی به ذکر برخی از فضایل شخصیت آیت الله ملکوتی پرداخت.


مراسم بزرگداشت آیت الله حاج شیخ مسلم ملکوتی عصر روز دوشنبه در مسجد نور میدان فاطمی تهران برگزار شد.

 در این مراسم که با حضور مسئولین کشوری و جمع زیادی از هیئات و ذاکرین آذری زبان برگزار شد آیت الله خاتمی امام جمعه زنجان طی سخنانی به ذکر برخی از فضایل شخصیت آیت الله ملکوتی پرداخت.

امام جمعه زنجان گفت : « وقتی آیت الله ملکوتی به فرمان امام خمینی (ره) امام جمعه ی تبریز شد، به امام عرض کرد "آماده ی شهادتم" ، او خود را فدای انقلاب کرد طوری که بعد از رحلت آیت الله خویی و آیت الله اراکی، آیت الله ملکوتی شایسته و واجد شرایط مرجعیت بود.»

در ابتدای مراسم حاج مهدی خادم آذریان مداح هیئت انصارالحسین (ع) تبریز به مدیحه سرایی و ذکر مصائب حضرت سیدالشهدا (ع) پرداخت و در ادامه گفت : " آیت الله ملکوتی از علمایی بود که چند روز مانده به ماه محرم دفتر و بیت خود را به طور شایسته ای سیاه پوش می کرد و در اختیار عزاداران سید الشهدا(ع) قرار می داد."

حاج علی مشکینی و حاج اصغر زنجانی از دیگر ذاکرینی بودند که در این مراسم به ذکر مصیبت و روضه خوانی پرداختند.

آیت الله ملکوتی دوم اردیبهشت ماه در سن ۹۱ سالگی دار فانی را وداع گفت و پیکرش در حرم حضرت معصومه(س) در قم به خاک سپرده شد.

آن مرحوم که از شاگردان برجسته امام خمینی (ره) بود و نقش موثری در جریان مبارزات قبل از انقلاب ایفا کرد، از نخستین اعضای جامعه مدرسین و مجلس خبرگان و از مراجع تقلید و اساتید برجسته حوزه علمیه قم به شمار می رفت.

آیت الله ملکوتی پس از شهادت آیت الله قاضی طباطبایی و آیت الله شهید مدنی و همچنین مدت کوتاهی که مرحوم آیت الله مشکینی امام جمعه تبریز بود، از سوی حضرت امام، به امامت جمعه تبریز و نمایندگی ایشان در آذربایجان منصوب شد و حدود ۱۴ سال در این سمت، هدایت آن خطّه شهیدپرور را به عهده داشت.











کد مطلب: 18447

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/18447/مراسم-بزرگداشت-آیت-الله-حاج-شیخ-مسلم-ملکوتی-برگزار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir