تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۷ ساعت ۱۷:۱۹
۰
کد مطلب : ۱۸۴۶
در نشست ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی هرمزگان عنوان شد؛

باید با خرافات رایج در عزاداری ها منطقی و عالمانه مبارزه شود

باید با خرافات رایج در عزاداری ها منطقی و عالمانه مبارزه شود
به گزارش خیمه، نخستین نشست ستاد ساماندهي شئونات فرهنگي در مناسبت هاي مذهبي با حضور جمعی از کارشناسان و صاحب نظران استان هرمزگان در محل سالن کنفرانس اداره کل تبليغات اسلامي این استان برگزار شد.

حجت الاسلام علي اکبر انصاري راد معاون فرهنگي و تبليغ اداره کل تبليغات اسلامي هرمزگان در اين نشست ، نظارت بر عملکرد هيئات مذهبي ، انجمن هاي اسلامي و مداحان را از جمله وظايف اين ستاد برشمرد و افزود: مبارزه منطقي و عالمانه عليه خرافات رايج در عزاداريها از جمله حمل و نصب تمثال و شمايل ها و ... بايد به جد دنبال شود و اگر جلو اين گونه برنامه ها گرفته نشود قطعاً اعتقادات مردم مورد آسيب جدي قرار خواهد گرفت واين بسيار خطرناک خواهد بود.

در ادامه حجت الاسلام انصاري راد گفت: براي رفع تمامي بدعت ها بايد زمينه هايي ايجاد کرد تا با فرهنگ سازي مناسب تمامي اين خرافات را از ريشه خشک کرد و براي اين منظور بايد با يک ظرافت خاص خرافات و بدعت ها را براي مردم تشريح کرد در غير اينصورت قطعاً با مشکل مواجه مي شويم.

معاون امور فرهنگي و تبليغ اداره کل تبليغات اسلامي هرمزگان در ادامه با تشريح اهداف و برنامه هاي اداره کل تبليغات اسلامي هرمزگان در سال 87 گفت : تغذيه فکري و نرم افزاري از هيئت هاي مذهبي و حمايت مالي از هيئت هاي فعال و شاخص از جمله برنامه هاي اين سازمان در سال جاري است. البته در اين راه نياز بود اطلاعات جامع و کاملي داشته باشيم تا بتوانيم برنامه ريزي بهتر و منسجم تري داشته باشيم و در اين راه سعي کرديم اطلاعات جامع و کاملي از هيئات تهيه کنيم و الحمدالله بخش اعظم کار انجام شده است و در حال حاضر بانک اطلاعات هيئت هاي مذهبي راه اندازي شده است که اين خود در برنامه ريزي ها بهتر مي تواند تاثير گذار باشد.

در ادامه اين جلسه حجت الاسلام محمد حسن فروزان نژاد امام جمعه موقت بندرعباس و رئيس ستاد اقامه نماز استان هرمزگان ضمن تقدير از برگزار کنندگان اين نشست گفت: براي رفع شبهات و خرافات در عزاداريها ؛ بايد با فرهنگ سازي مناسب و متناسب اقدام لازم به عمل آيد چرا که بعضي از خرافات علي رغم اينکه خرافه است و ضد دين و اسلام است به دليل سابقه به عنوان يک فرهنگ در آمده و با اعتقاد مردم عجين شده است و رفع اينگونه خرافات بايد با دقت و روشنگري مردم صورت پذيرد.

امام جمعه موقت بندرعباس شناسايي و معرفي مصاديق منکرات و خرافات در عزاداريها ي مذهبي را يک ضرورت دانست و گفت: بدون داشتن مصاديق خرافات نمي توانيم به تمامي خرافه پرستي ها پايان دهيم و براي دست يافتن به اين مهم بايد از نظرات نخبگان و صاحبان انديشه در حوزه دين استفاده نمائيم.

حجت الاسلام فروزان نژاد با اشاره به ايام فاطميه بر ضرورت گرامي داشت اين ايام تاکيد کرد و افزود: هر دو روايت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) بايد به جد مورد اهتمام قرار بگيرد.

حجت الاسلام فروزان نژاد با تاکيد بر اينکه رکن اصلي در مسجد ؛ روحاني است گفت: اگر قرار است در يک مکاني برنامه اي مذهبي اجرا شود حتماً روحاني مسجد بر برنامه ها و محتواي آن نظارت کند و روحانيون بايد آنقدر قوي و با تفکر باشند که بتوانند موارد خلاف دين و شرع که بعضاً دشمن با ظرافت خاصي در حال اجرا است شناسايي کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما