باید محرم اهل بیت شویم

عقیق , 22 ارديبهشت 1393 ساعت 10:40

برای اینکه مسیر سلوک الهی را طی کنیم باید با اهل بیت محرم شویم، خیلی حرف سنگینی است، این هیئت ها همه اش خوب و ارزشمند است ولی اگر اینها مقدمه محرمیت نباشد ما را آن چنان به جایی نمی رساند...


مراسم جشن میلاد امام جواد و حضرت علی اصغر(ع) در حسینیه فاطمه الزهرا با سخنرانی حجت الاسلام دکتر حسن ناصری پور و با مداحی حاج سعید حدادیان و کربلایی محمدحسین حدادیان برگزار شد.

نکاتی از سخنرانی حجت الاسلام دکتر حسن ناصری پور را بخوانید:

*هر انسانی در دنیا دارایی هایی دارد، اساسا انسان ها اگر به دارایی هایشان نگاه کنند در زندگی شخصی شان موفق هستند.

* ائمه هدی برای ما فقط نیامدند، این چهارده نور جزء دارایی های ما هستند، گاهی اوقات از روی غفلت این دارایی را جایی که باید استفاده نمی کنیم، متاسفانه احساس ما از داشتن ائمه فقط یک احساس عاطفی است.

*برای اینکه مسیر سلوک الهی را طی کنیم باید با اهل بیت محرم شویم، خیلی حرف سنگینی است، این هیئت ها همه اش خوب و ارزشمند است ولی اگر اینها مقدمه محرمیت نباشد ما را آن چنان به جایی نمی رساند، باید تلاش کنیم به محرمیت روحی و معنوی اهل بیت برسیم.

*زمانی که پسر نوح پدرش را رها کرد و رفت، قرآن کریم به نوح فرمود: او از اهل تو نیست، محرم تو نیست، گاهی اوقات می شود انسان خودش را در یک تاملی قرار می دهد، گاهی اوقات انسان فکر میکند در این مسیری که رفته است به تکامل می رسد، اما خیلی راه پر پیچ و خمی است.

*در نجم الثاقب آمده است، وقتی حضرت بقیه الله ظهور کنند در گوشه ای از دنیا فردی می میرد ولی ارث او را به کسی می دهند که در گوشه ی دیگر دنیا زندگی می کند.

*وزیر فرهنگ حسن البکر سنی که قبل از صدام ریس جمهور عراق بوده است، فرزندی فلج داشته است و دکترها هم جواب اش کرده بودند، نامه ای به علامه امینی صاحب الغدیر نوشت که می گویند شما با امیرالمومنین علی علیه السلام ارتباط دارید از این ارتباط استفاه کن و به علی علیه السلام بگو شاید عنایتی کرد، علامه امینی در پاسخ نامه می نویسد جناب فلانی حضرت مولانا امیرالمومنین علی علیه السلام فرزند شما را شفا داد، نمی گوید شفا خواهد داد و به پیک می دهد که ببرد. بعد خودشان کنار ضریح حضرت رفتند از حضرت شفای آن فرزند فلج را خواستند، نامه به دست آن وزیر رسید و نامه را خواند رفت و فرزندش را دید بعد از بیست سال زندگی راه می رود، آیا علامه امینی محرم امیرالمومنین نبود؟








کد مطلب: 18493

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/18493/باید-محرم-اهل-بیت-شویم

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir