هیچ گزارشی از ابتلای زائران ایرانی به کرونا وجود ندارد

ایکنا , 27 ارديبهشت 1393 ساعت 9:26

مسئول ستاد عمره مکه مکرمه با تأکید بر این‌که هیچ گزارشی از ابتلای زائران ایرانی به ویروس کرونا وجود ندارد، گفت: خانواده‌های زائران بیت‌الله‌ الحرام نگران سلامت عمره‌گزاران نباشند.


حسن سحرخیز، مسئول ستاد عمره مکه مکرمه، با بیان این‌که گزارشی از ابتلای زائران ایرانی مبتلا به ویروس کرونا دریافت نشده است، اظهار کرد: این ویروس بیشتر در شرق عربستان رایج است، از این رو جای هیچگونه نگرانی برای زائران ایرانی وجود ندارد.

وی با بیان این‌که خانواده‌های زائران بیت‌الله الحرام نگران سلامت عمره‌گزاران نباشند، عنوان کرد: تمامی تمهیدات لازم برای پیشگیری صورت گرفته است، از سوی دیگر نیازمند همکاری زائران در رعایت موارد بهداشتی هستیم.

سحرخیز در ادامه با تشریح راهکارهای جلوگیری از ابتلا به بیماری ویروسی کرونا گفت: زائران باید از تماس با شتر در هنگام زیارت دوره و مصرف احتمالی شیر و فرآورده‌های لبنی خودداری کنند، افزون بر این‌که شستشوی مدام دست‌ها با آب و صابون قبل و بعد از غذا و همچنین پس از سرفه و عطسه ضروری است.

مسئول ستاد عمره مکه مکرمه بر رعایت بهداشت محل اسکان و اماکن عمومی و شستشوی دقیق میوه و سبزیجات قبل از مصرف تأکید کرد و افزود: توصیه می‌شود زائران حدالامکان در مجامع عمومی از ماسک مناسب استفاده کنند و از دست دادن و روبوسی با زائران دیگر کشورها خودداری کنند.


کد مطلب: 18523

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/18523/هیچ-گزارشی-ابتلای-زائران-ایرانی-کرونا-وجود-ندارد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir