حفظ و اشاعه فرهنگ شهادت و شعائر دینی در جامعه از مهم ترین وظایف مداحان است

رسا , 27 ارديبهشت 1393 ساعت 14:14

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، حفظ و اشاعه فرهنگ شهادت و شعائر دینی در جامعه را از مهم ترین وظایف مداحان دانست و گفت: مداحان رسالت مهم تبلیغ شعائر دینی را بر عهده دارند و با طرح معارف اسلام، انقلاب، خط امام و رهبرى می بایست در تداوم نهضت حسینی در جامعه تلاش مضاعف داشته باشند.


حجت الاسلام مهدی ستوده، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، در جلسه اعضای کانون مداحان استان اردبیل، با اشاره به سالروز رحلت حضرت زینب(س)، خاطرنشان کرد: مقام عصمت، پاکدامنی، شجاعت، حلم و بردباری حضرت زینب کبری (س)، مثال زدنی است و خصایص این بانوی بزرگوار باید الگوی بانوان جامعه ما باشد.

وی افزود: حضرت زینب (س) با خطبه‌های آتشین خود در کوفه و شام تمام حرکت‌ها و اقدامات ناشایست دستگاه اموی و فاسد یزید را زیر سؤال برد و به خوبی چهره شایسته و شامخ اهل بیت عصمت و طهارت را به تصویر کشید و زمینه‌ای را فراهم کرد تا همواره این مکتب الهی و ارزشی چون نور تابان بدرخشد.

حجت الاسلام ستوده در ادامه با تاکید بر رسالت مقدس مداحان در جامعه، تصریح کرد: رسالت مقدس مداحان در عصر حاضر استفاده شایسته از عواطف پاک مردم و جهت دادن به آنها در مسیر پاکى، تهذیب و تقوا است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل، افزود: تعمیق محبت ها و عشق هاى درونى به انسان هاى اسوه و پاک و روشنگرى افکار جامعه و هدایت‏ به ارزش ها و خوبی ها و تقویت ایمان مردم از دیگر وظایف مداحان است.

وی حفظ و اشاعه فرهنگ شهادت از طریق یاد شهداى کربلا و شهداى انقلاب و دفاع مقدس را از مهم ترین رسالت های مداحان عنوان کرد و افزود: مداحان رسالت مهم تبلیغ شعائر دینی را بر عهده دارند و با طرح معارف اسلام، انقلاب، خط امام و رهبرى می بایست در تداوم نهضت حسینی در جامعه تلاش مضاعف داشته باشند.

این مسوؤل، خاطرنشان کرد: ذاکر اهل بیت (ع) عنوان پر افتخاری است، که برای کسانی که با مداحی و مرثیه‌خوانی، نام و یاد و فضایل و مظلومیت‌های خاندان پیامبر را زنده می‌کنند و نقشه دشمنان را در فراموشی سپردن ظلم های خود به دودمان رسالت، خنثی می‌کند.

حجت الاسلام ستوده، اظهار داشت: بحث مداحی بحث عشق و ولایت است و مداحان باید معرفت حسینی داشته باشند و به خاطر همین عشق و اخلاصی که در این کار است باید اصالت مداحی را در مردمی و مذهبی بودنشان جستجو کرد.


کد مطلب: 18533

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/18533/حفظ-اشاعه-فرهنگ-شهادت-شعائر-دینی-جامعه-مهم-ترین-وظایف-مداحان

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir