صیانت از محافل مذهبی و دینی نباید تنها به مردم واگذار شود

ایکنا , 28 ارديبهشت 1393 ساعت 9:06

مدیر کل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: صیانت از محافل مذهبی و دینی، کاری نیست که تنها به مردم واگذار شود بلکه مسئولان نیز باید با دیدی انقلابی و اسلامی همه نوع حمایت را انجام داده و نگذارند بیشتر بار اداره این محافل بر دوش مردم باشد.


رضا معممی مقدم، مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص عدم رسیدن به اهداف و برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی در راه رشد و احیای تشکل‌های دینی اظهار کرد: گستردگی و پراکندگی تشکل‌های دینی در تمامی نقاط کشور نیازمند حمایت و پشتیبانی‌ است که متاسفانه بنا به دلایل مختلف کمتر به این موارد پرداخته شده است.

وی افزود: تشکل‌های دینی و سازمان‌های مدنی دینی در سال‌های اخیر مورد توجه مسئولان قرار داشته است، اما با توجه به تعداد این تشکل‌ها، حمایت‌های لازم صورت نگرفته و در بیشترموارد خود مردم و عاشقان اهل‌ بیت(ع) با توسل به اعتقادات مذهبی خود رونق را به این تشکل‌ها تزریق کرده‌اند.

معممی مقدم عنوان کرد: صیانت از این محافل مذهبی و دینی، کاری نیست که تنها به مردم واگذار شود بلکه مسئولان نیز باید با دیدی انقلابی و اسلامی همه نوع حمایت را انجام داده و نگذارند بیشتر بار اداره این محافل بر دوش مردم باشد.

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه خود مردم توان اداره و احیای تشکل‌های دینی را دارند، تصریح کرد: اعتقادات مردم به محافل مذهبی سد محکمی در مقابل تزلزل پایه‌های تشکل‌های دینی است اما مسئولان و دولت نیز باید کمک‌های لازم را در برابر فعالیت‌ها و علاقه مردم اجرایی کنند تا این محافل بتواند به جایگاه واقعی خود برسند.

حمایت و نظارت از تشکل‌های دینی وظیفه دولت

وی، هدایت، حمایت و نظارت از تشکل‌های دینی را وظیفه دولت و نظام دانسته و گفت: افزایش بهره‌وری تشکل‌های دینی توسعه محافل مذهبی هر استان متناسب با جمعیت آن استان باید در اولویت کاری مسئولان در خصوص حمایت از تشکل‌های دینی قرار گیرد.

ارزشیابی و نیازسنجی تشکل‌های دینی

معممی مقدم بیان کرد: ارزشیابی و نیازسنجی تشکل‌های دینی راهی برای احیای این محافل مذهبی است که در اولویت کاری سازمان تبلیغات اسلامی قرار گرفته و دیگر دستگاه‌‌های دینی فرهنگی هم باید در این مسیر برنامه‌های مدونی را طراحی و اجرایی کنند.

وجود بیش از ۸۰ هزار تشکل دینی و هیئت مذهبی

مدیر تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی درخواست کرد که مجلس شورای اسلامی و دولت‌مردان با توجه به وجود بیش از ۸۰ هزار تشکل دینی و هیئت مذهبی، اعتبارات لازم و قوانین مناسبی برای حمایت از این محافل را وضع کنند.

وی با اشاره به شعار سال افزود: اگر بستر را ایجاد کنیم که مردم به بحث فرهنگ ورود پیدا کنند و مدیریت جهادی را سرلوحه کارها قرار دهیم شاهد تحقق اهداف رهبر معظم انقلابی در بیان شعار سال خواهیم شد.


کد مطلب: 18536

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/18536/صیانت-محافل-مذهبی-دینی-نباید-تنها-مردم-واگذار-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir