تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۴
۰
کد مطلب : ۱۸۵۶۶

داشتن شعور حسینی لازمه هیئت داری است

داشتن شعور حسینی لازمه هیئت داری است
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان، حجت‌الاسلام اذن الله خدایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان امروز اظهار کرد: ۴۵ خانه عالم در استان زنجان ایجاد شده است که به جهت حذف ۸۶ درصدی اعتبارات فصل پنجم تبلیغات اسلامی استان زنجان مشکلات بسیاری در اعزام مبلغ به مناطق روستایی ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: روحانیون به صورت مقطعی و به صورت خود استقرار به خانه های عالم اعزام می شوند.

این مقام مسئول با اشاره به طرح موضوع در شورای برنامه ریزی استان افزود: در صورت تامین اعتبار می توان نسبت به اعزام روحانی به صورت منظم اقدام کرد.

حجت‌الاسلام خدایی در ادامه تعداد هیات مذهبی استان را ۷۰۰ هیات عنوان کرد و افزود: متاسفانه برخی از هیئات بدون مجوز از تبلیغات اسلامی فعالیت می‌کنند و همین موضوع موجب برخی اختلالات در اجرای برنامه های مذهبی در سطح استان می‌شود.

وی به داشتن شعور حسینی در کنار شور حسینی در بین عزاداران و عاشقان امام حسین(ع) اشاره کرد و افزود: متاسفانه فعالیت برخی از این هیئت بدون مجوز در سطح شهر موجب توسعه شور حسینی بدون شعور حسینی شده است.

به گفته این مقام مسئولان متولیان قبل از مساعدت مالی به این هیات آنان را برای اخذ مجوز و کسب آموزش های لازم هیئت داری به تبلیغات اسلامی استان زنجان راهنمایی کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در ادامه به استقبال پرشور مردم استان زنجان از مراسم اعتکاف اشاره کرد و افزود: امسال ۵ هزار و ۱۵۴ نفر در استان زنجان معتکف شدند.

به گفته وی، امسال تعداد معتکفین نسبت به سال گذشته یک هزار و ۷۵۹ نفر افزایش داشت.

حجت‌الاسلام خدایی با اشاره به اینکه امسال ۳۰ درصد معتکفین را برادران و ۷۰ درصد آنان را خواهران تشکیل می دهند، یادآور شد: ۳۵ درصد معتکفین را دانشجویان تشکیل می دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: امسال ۴۴ مسجد در سطح استان زنجان پذیرای معتکفین بود.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما