نرم‌افزار آستان جانان؛ معرفی سرزمین کربلا

ایکنا , 31 ارديبهشت 1393 ساعت 14:06

نرم‌افزار «آستان جانان» که توسط مؤسسه جلوه نور علوی منتشر شده است به معرفی سرزمین کربلا می‌پردازد.


نرم‌افزار «آستان جانان» مورد نیاز همه زائران کربلاست چرا که همه اطلاعات ضروری مورد نیاز زائران کربلای معلا و علاقه‌مندان حرم سید الشهدا(ع) در این محصول فرهنگی جمع‌آوری شده است.

این نرم‌افزار شامل تشریح حوادث تاریخ کربلا روی نمودار، گاه‌شمار از زمان حضرت آدم (ع) تا سال ۲۰۱۰ میلادی، بر اساس تقویم‌های هجری شمسی، هجری قمری و میلادی، آلبوم تصاویر تاریخ کربلا و حرم‌های مطهر، همراه با شرح و توضیحات و مکان‏‌یابی همه موقعیت‏‌های شهر و داخل حرم‏‌های مطهر به صورت سه بعدی و در نقشه همراه با عکس و توضیحات تفصیلی است.

از دیگر بخش‌های این نرم‌افزار می‌توان به معرفی شخصیت‌های سرشناس مدفون در کربلا(فقها و مجتهدان، عارفان و اهل معرفت، دولت‌مردان و شخصیت‌های سیاسی، و...) مانند مولی حسینقلی همدانی، آیت‌الله وحید بهبهانی، آیت‌الله محمدتقی شیرازی، امیرکبیر، شاهان قاجار و... همراه با مکانیابی محل دفن به صورت سه بعدی و در نقشه، ارائه زندگینامه کامل هریک همراه با تصویراست.

اطلاعات کلی از کشور عراق؛ شامل تقسیمات سیاسی، ساختار قومی، وضعیت اقلیمی، وضعیت امروزین استان و شهر کربلا همراه با عکس و نقشه از بخش‌های پایانی این نرم‌افزار به شمار می‌رود.

مکان‏‌یابی محل‏‌های داخل حرم مطهر امام حسین(ع) شامل ورودی‏‌های صحن، اماکن صحن و ایوان‏‌ها، گنبد و گلدسته‏‌ها، رواق‏‌ها، ضریح مطهر و مزار شهدا، مزارهای جناب حبیب و ابراهیم مجاب، قتلگاه و تشریح ویژگی‌های معماری حرم و مشخصات هنری و عمرانی آن است.

همچنین مکان‏‌یابی محل‏‌های داخل حرم مطهر حضرت عباس (ع) شامل ورودی‏‌های صحن، صحن و ایوان‏‌ها، رواق‏‌ها، ضریح و سرداب مطهرو مکان‏‌یابی کلیه اماکن مهم شهر کربلا شامل موقعیت‏‌های صحنه جنگ عاشورا، مقام‏‌ها، آرامگاه‏‌ها، زیارتگاه‏‌های حومه کربلا و آثار باستانی آن است.

نزدیک به یک هزار تصویر از شهر کربلا، حرم‌های مطهر امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) و اماکن داخل این حرم‏‌ها به صورت طبقه بندی شده همراه با توضیحات، امکان کپی‌برداری از کلیه متون و توضیحات نرم‌افزار در بخش متن کامل از امکانات این نرم‌افزار به شمار می‌رود.


کد مطلب: 18587

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/18587/نرم-افزار-آستان-جانان-معرفی-سرزمین-کربلا

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir