120 مداح به حج و عتبات عالیات اعزام می‌شوند

خبرگزاری فارس , 3 خرداد 1393 ساعت 9:09

مسئول نمایندگی ولی فقیه در حج و زیارت اردبیل گفت:120مداح کددار در کنار کاروان‌های زیارتی به حج و عتبات عالیات اعزام می‌شوند.


حجت‌الاسلام عبدالله بیدار عصر روز جمعه در همایش روحانیان و مداحان زیارتی حج و زیارت اردبیل در سالن ولایت اردبیل، اظهار داشت: ۱۷ شرکت خدماتی در حوزه اعزام حجاج و همچنین سفرهای زائران به عتبات عالیات فعالیت می‌کنند که اغلب این شرکت‌ها تلاششان بر این است تا خدمات مطلوبی به هموطنان ارائه شود.

وی تصریح کرد: ۷۰ نفر روحانی در کنار کاروان عتبات عالیات و ۱۶ روحانی نیز همراه با کاروان حجاج پاسخگوی مسائل شرعی، دینی و عبادی زائران هستند که در طول سال فعالیت آنها چشمگیر است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در حج و زیارت اردبیل خاطر نشان کرد:‌ در کنار این ظرفیت ما از ۱۲۰ مداح دوره دیده و آموزش گذرانده در قالب کاروان‌های زیارتی استفاده می‌کنیم که انتظار می‌رود این شرایط با توجه به توانمندی استان ارتقا یابد.

بیدار اضافه کرد: سازمان حج و زیارت و نمایندگی ولی فقیه در این سازمان تلاش می‌کنند تا هزینه‌های حجاج در سفر حج تمتع و عمره کاهش یافته و زمان اعزام نیز به حداقل برسد تا یک سفر آرامش‌بخشی را شاهد باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرپرست حج و زیارت اردبیل نیز در این مراسم بیان کرد: قرار است امسال ۴۵۰ نفر در قالب کاروان حج تمتع به سرزمین الهی اعزام شوند.

چمن‌آرا گفت: این تعداد حاجی در قالب چهار کاروان از استان اردبیل و با پرواز مستقیم از ۱۶ شهریورماه به خانه خدا اعزام می‌شوند.

وی افزود: سهمیه سال ۹۳-۹۲ حج عمره استان شش هزار و ۴۸۰ نفر بوده که تاکنون پنج هزار و ۴۹۴ نفر در قالب ۴۵ کاروان به سرزمین وحی مشرف شدند.

سرپرست حج و زیارت اردبیل تصریح کرد: این حجاج در قالب ۱۲ پرواز به حج تمتع اعزام شدند به طوریکه تا آخر خردادماه سهمیه استان برای اعزام به سرزمین وحی الهی تکمیل می‌شود.


کد مطلب: 18588

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/18588/120-مداح-حج-عتبات-عالیات-اعزام-می-شوند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir