مراسم جشن شب عید مبعث حضرت رسول(ص) در هیئت روضه الشهدا برگزار شد

وارث , 7 خرداد 1393 ساعت 10:55

مراسم جشن شب عید مبعث حضرت رسول(صلی الله علیه واله وسلم) با سخنرانی حجت الاسلام طباطبائی و مداحی برادر حسین محمدی فام در هیأت روضة الشهدا برگزار شد.


مراسم جشن شب عید مبعث حضرت رسول(صلی الله علیه واله وسلم) با سخنرانی حجت الاسلام طباطبائی و مداحی برادر حسین محمدی فام در هیأت روضة الشهدا برگزار شد.

در ادامه گزیده ای از بیانات حجت السلام طباطبایی را می خوانید:


اگر می خواهید پیامبر را بشناسید، به قرآن و نهج البلاغه رجوع کنید. در قرآن کریم خداوند گاهی عتاب های تندی به پیامبران دارند، که محکم تر و تند تر و قوی تراست. اما شما هرقسمت از قرآن را می بینید جاهایی که عتاب به پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم وجود دارد، عتاب های بسیار شیرنی است.

مثلاً به پیامبراکرم صلی الله علیه وآله وسلم می فرماید: "طه ما انزلنا علیک القرآن لتشقی" یعنی ای پیامبر ما قرآن را نفرستادیم که شما به سختی و مشقت بیفتید. یا در جای دیگری می فرمایند: " فلعلک نفسک " یعنی نزدیک است جانت را از دست بدهی که چرا اینها ایمان نمی آورند. این نگاه های خداوند متعال به پیامبر اسلام است.

از حضرت عیسی علیه السلام روایت است که آدم تا دو تولد نداشته باشد، به ملکوت نمی رسد. ما به این دنیا آمده ایم که خدا کمک کند تا به ملکوت برسیم. یعنی این نگاه خدا به پیامبر به دلیل این بود که پیامبر، خط قرمز زندگیشان "خدا " بود. خداوند در قرآن درباره ی دو نفر فرموده که اینها اسوه هستند. یکی پیامبراکرم صلی الله علیه و آله وسلم و دیگری ابراهیم. چون می فرمایند " لم یکن مشرکا ".

ما اگر بناست قدم جای قدم پیامبر بگذاریم، باید روش زندگی مان را الگو قرار دهیم. خدا در قرآن بر هیچ نعمتی منت نگذاشته است. جز اینکه می فرمایند: "لقد منّ الله اذ بعث فیکم رسول الله" خدا منت می گذارد بر شما که از بین شما پیامبری را برگزیده است. اولین کار پیامبر این است که شما را تزکیه ی نفس کند. یعنی اولین قدم ما خودسازی است. تزکیه ی نفس همان دعوت به تقواست و قرآن دعوت به متقین می کند و دعوت پیامبرهم به تقواست. این تقوا باعث می شود چشم ملکوتی ما باز شود.

ترک گناه باعث می شود چشم ملکوتی ما باز شود. قرآن و دعاها برای اینکه ما تکرار کنیم نیامده اند بلکه برای عملکرد ما آمده اند. دعای ندبه دعای زندگی است. قرآن کتاب زندگی است. اگر تمام جمعه ها بی استثنا ندبه ی ما ترک نشود. دعای عهد هر روزمان ترک نشود. اما اهل گناه باشیم بعید است کارمان پیش برود. امشب حاجت بخواهیم که آدم شویم! حاجت بخواهیم تحول در ما ایجاد شود.

در ادامه مداح اهل بیت (علیهم السلام) برادر حسین محمدی فام به مناجات خوانی و مداحی پرداخت:

آی کبوتر که نشستی روی گنبد طلا

تو که پرواز می کنی تو حرم امام رضا

من کبوتر بقیع ام با تو خیلی فرق دارم

سرم و بجای گنبد روی خاکها می ذارم

خونه قشنگ تو کجا و این خونه کجا

گنبد طلا کجا قبرهای ویرونه کجا

اونجا هرکی می پره طائر افلاکی می شه

اینجا هرکی می پره بال و پرش خاکی می شه

اونجا خادما با زائر آقا مهربونن

اینجا زائرا رو از کنار قبرها می رونن

تو که هر شب می سوزه چلچراغا دور و برت

به امام رضا بگو غریب تویی یا مادرت

کی میگه که تو غریبی غریب عاشق نداره

روز و شب این همه عاشق رو خاکت سر می ذاره

غریب اونه تو بقیع شمع و چراغی نداره

نه ضریح و نه حرم حتی رواقی نداره




کد مطلب: 18632

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/18632/مراسم-جشن-شب-عید-مبعث-حضرت-رسول-ص-هیئت-روضه-الشهدا-برگزار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir