گنبد حرم امام حسين(ع) بلندتر مي شود

حج , 7 خرداد 1393 ساعت 11:40

وي با اشاره به اينكه گنبد فعلي چشم انداز خوبي نداشته و حتي در بين الحرمين نيز به خوبي قابل مشاهده نيست گفت: مراحل ترفيع گنبد به ارتفاع 2/7 متر و ساخت گنبد در استان كرمان در حال اجراست كه پس از اتمام مراحل ساخت به كربلا منتقل و نصب خواهد شد.


احمد رنجبر مسئول ستاد بازسازي عتبات عاليات در گفت و گو با خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به كربلاي معلي از ترفيع گنبد مطهر امام حسين (ع) خبر داد.

وي با اشاره به اينكه گنبد فعلي چشم انداز خوبي نداشته و حتي در بين الحرمين نيز به خوبي قابل مشاهده نيست گفت: مراحل ترفيع گنبد به ارتفاع ۲/۷ متر و ساخت گنبد در استان كرمان در حال اجراست كه پس از اتمام مراحل ساخت به كربلا منتقل و نصب خواهد شد.

رنجبر با اشاره به اينكه اين كار تاريخي پس از ۷۰۰ سال به دست ايراني‌ها و ستاد بازسازي سپرده شده است خاطرنشان كرد: اين سومين گنبدي است كه بر بالاي مضجع شريف سيد الشهدا نصب مي شود و گنبد جديد بر روي دو گنبد قبلي حرم قرار مي گيرد.

وي با بيان اينكه به منظور توسعه فضاي زير گنبد و اطراف ضريح حضرت طرح تقليل حجم ستون هاي پهن اطراح ضريح در دست اجراست افزود: در اين پروژه ۴ ستون عريض دور ضريح مطهر حضرت امام حسين (ع) نيز كوچك سازي شده و تبديل به ۸ ستون با ابعاد كوچكتر مي شود.


کد مطلب: 18634

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/18634/گنبد-حرم-امام-حسين-ع-بلندتر-مي-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir