گرامیداشت سالروز تأسیس دارالقرآن آستان حسینی در کربلا

ایکنا , 7 خرداد 1393 ساعت 12:43

مراسم گرامیداشت ششمین سالروز تأسیس دارالقرآن آستان مقدس حسینی عصر دیروز، ششم خرداد، در صحن حرم مطهر امام حسین(ع) در کربلای معلی برگزار شد.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «صوت العراق»، این مراسم هم‌زمان با عید مبعث و با حضور جمع زیادی از شخصیت‌های دینی و نمایندگان مؤسسات قرآنی برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط «حاج اسامة عبدالحمزه» قاری بین‌المللی و مؤذن آستان مقدس حسینی آغاز شد، سپس مرتضی جمال‌الدین، رئیس بخش دارالقرآن آستان حسینی ضمن سخنانی، تلاش‌های تولیت این آستان در ارتقای فرهنگ قرآن در جوامع اسلامی و عمومیت‌بخشیدن به این فرهنگ در جهان را تبیین کرد.

سیدمرتضی جمال‌الدین در ادامه اظهار کرد: دارالقرآن آستان حسینی با اجرای طرح‌های قرآنی کم‌نظیر و اهتمام به قاریان و تقویت نقش آنان در جامعه، انقلابی قرآنی را آغاز کرده است.

بنا بر این گزارش، مراسم گرامیداشت ششمین سالروز تأسیس دارالقرآن آستان حسینی با برنامه‌هایی همچون همخوانی قرآن توسط دانش‌آموزان شرکت‌کننده در دوره‌های قرآنی دارالقرآن آستان حسینی و اجرای ابتهال و ادعیه‌خوانی همراه بود.

دارالقرآن آستان حسینی همچنین مراسم تجلیل از برترین‌های نخستین مسابقه سراسری ترتیل را برگزار کرد، این مسابقه از سوم تا ششم خرداد در قالب جشنواره «نور وحی و رسالت» در کربلا برگزار شد.

در جشنواره نور وحی و رسالت نیز «محافل قرآنی رجبیه» در حرم مطهر امام حسین(ع) و همچنین نمایشگاه «باید قرآن را احیا کنیم» در بین‌الحرمین برگزار شد.


کد مطلب: 18636

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/18636/گرامیداشت-سالروز-تأسیس-دارالقرآن-آستان-حسینی-کربلا

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir