محبت اهل بیت با دروغ و غیبت جمع نمی شود

عقیق , 11 خرداد 1393 ساعت 8:59

شیعه را باید با این صفات شناخت، تواضع، فروتنی در برابر خالق و مخلوق، امانت داری، زیاد یاد خدا بودن که به زیادی ذکر لااله الا الله نیست بلکه باید در هر زمان به یاد خدا بود و در تمام ارتباطات خدا مدنظر باشد که باعث می شود آدم گناه نکند.


مراسم هفتگی ذکر توسل و سینه زنی در هیئت الرضا واقع در حسینیه موسی ابن جعفر(ع) برگزار شد.

در این مراسم که حجت الاسلام محمودی سخنرانی کرد و حاج عبدالرضا هلالی به مدیحه خوانی پرداخت.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام محمودی را بخوانید؛

* اهل بیت عصمت و طهارت(ع) محبت و عشق صوری و لفظی را نمی پسندند. عشق و محبتی را می خواهند که لوازم خودش را به دنبال داشته باشد.که در اثر این محبت و لوازم این محبت آن آثار عجیبی که در روایات برای محبت بیان شده در روح انسان محب بوجود آید. که اگر این لوازم نباشد و ادعای محبت صرف باشد، آن آثاری که در روایات بیان فرمودند را قطعاً در زندگی دنیایی و آخرتی ندارد. این لوازم محبت در کلمات درخشان معصومین بیان شده است. از لوازم محبت اهل بیت که باید به همراه ادعای این محبت و ادعای عشق باشد این است که شخص محبت و شخص عاشق اهل بیت هرگز از تلاش در مسیر پروردگار متعال و مسیر اطاعت خداوند باز نماند.

*در کتاب شریف تحف العقول وجود مقدس امیرالمؤمنین(ع) یک جمله بیان می فرماید که این جمله تمام حرف نسبت به محبت و عشق را بیان می کند. می فرماید: کسانی که ما اهل بیت را دوست دارند و عاشق ما اهل بیت هستند و محبت نسبت به ما اهل بیت دارند، همان عملی را که ما اهل بیت انجام می دهیم را انجام می دهند. رفتار و کردار و منش و عمل و حرف و اعتقاد و زندگی کردن آنها مطابق با شیوه اهل بیت است. کوچکترین انحرافی در این رفتار و عمل، انحراف از خط محبت می شود.

*نگاه حرام و مال حرام و رابطه حرام در محبین اهل بیت جایی ندارد. ادعای محبت با این نوع گناه صرفاً ادعای لفظی می شود. آثار دوست داشتن اهل بیت و محبت به اهل بیت کجای زندگی من شیعه است؟ شیعه جعفری عمل را در دنیا فقط برای خالقش انجام می دهد.

*آیا کفایت می کند که کسی اعلام کند که محب اهل بیت هستم و آنها را دوست دارم؟ طبق روایتی از امام باقر(ع) می فرمایند که به ذات مقدس پروردگار که شیعه نیست و محبت نیست الا مگر یک گروه که تقوای الهی را رعایت کنند و اطاعت محض از پروردگار متعال را انجام دهند. این از ملزومات محبت است. محبت با دروغ، غیبت و نگاه حرام جمع نمی شود. معصیت با محبت قابل جمع نیست، محال است.

*نماز یک عبادت است که پیغمبر می فرماید ستون دین است. که اگر این نماز نباشد دین فرو می ریزد و مرز بین ایمان و کفر است. قرآن می فرماید که نماز انسان را از منکر و فحشا و گناه کبیره باز می دارد. اثر نماز باید در نماز گزار واقعی باشد. نماز با مال حرام، دروغ، منکر، بی حجابی، ربا، عاق والدین، نگاه حرام، ارتباط حرام سازگاری ندارد.

*محبت اهل بیت آثاری دارد. این آثار با آن محبت و عشقی است که لوازمش را به دنبال داشته باشد. اولین و مؤثرترین لوازم طبق روایتی از امام محمد باقر تقوای الهی است. این تقوا و اطاعت محض از پروردگار از زمانی که به سن تکلیف می رسیم تا زمانی که از این دنیا می رویم با یک سری باید و نباید از طرف پروردگار آمده که از لسان پیامبر و معصومین است که باید واجبات را انجام دهیم و محرمات را ترک کنیم که این اطاعت است.

*شیعه را باید با این صفات شناخت، تواضع، فروتنی در برابر خالق و مخلوق، امانت داری، زیاد یاد خدا بودن که به زیادی ذکر لااله الا الله نیست بلکه باید در هر زمان به یاد خدا بود و در تمام ارتباطات خدا مدنظر باشد که باعث می شود آدم گناه نکند.

*شیخ طوسی ۲۴ گناه برای زبان مطرح کرده است و امام در کتاب تحریر الوسیله ۴۰ گناه را بیان می کنند که می فرمایند کسی که این ۴۰ را گناه ترک کند می توان به او اقتدا کرد.

*امام صادق(ع)می فرمایند که شفاعت ما نمی رسد به تارکین صلاة و کسانی که نماز را سبک می شمارند. چون این ها شیعه اهل بیت نیستند و فقط زبانی می گویند که محب اهل بیت هستند.

*تقرب به خداوند مسیری غیر از راه اطاعت ندارد. وقتی ترک گناه شد، وقتی راه اطاعت طی شد، گریه بر سیدالشهدا و عزادارای افضل قربات می شود.گریه در مسیر طاعت گریه ای است که یک قطره آن آتش جهنم را خاموش می کند. شرط اثرات این گریه و عزاداری این است که انسان در مسیر اطاعت باشد.

*سلمان هیچ خویشاوندی با اهل بیت علیهم السلام نداشت. با اطاعت از خدا و اهل بیت به جایی رسید که فرمودند سلمان منا اهل البیت. یعنی سلمان از ما اهل بیت است.


کد مطلب: 18651

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/18651/محبت-اهل-بیت-دروغ-غیبت-جمع-نمی-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir