تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۱
۰
کد مطلب : ۱۸۶۶۷
با رونمایی از کتاب «تشنه‌تر از آب»

کنگره جهانی ابوالفضل العباس (ع) در کاشان افتتاح شد

کنگره جهانی ابوالفضل العباس (ع) در کاشان افتتاح شد
عباسعلی منصوری، نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی شامگاه یکشنبه در مراسم آغاز به کار کنگره جهانی ابوالفضل العباس (ع)، با تقدیر از برگزارکنندگان این کنگره و به‌ویژه نویسنده کتاب «تشنه‌تر از آب»، اظهار داشت: قلم روان، ساده و جذاب این نویسنده به شیوه‌ای نوین با تدوین آثار متعدد در حوزه دین، فرهنگ و زندگی بسیار تأثیرگذار و سازنده است. واقعه کربلا حادثه‌ای بی‌بدیل است که برای تمام زمان‌ها و مکان‌ها درس‌آموزی و عبرت دارد.

وی با تأکید بر اینکه شخصیت‌های حماسه حسینی در عاشورا تابلویی زیبا از شور و شعور را آفریدند، افزود: این تابلوی زیبا در کره زمین و برای همیشه در تاریخ ماندگار شد. گرچه جنگ‌های گسترده‌تر با تجهیزات بیشتر و تعداد کشته‌های فراوان‌تری در طول تاریخ رخ داده اما قیام سرخ حسینی در کربلا با علمداری و سقایی ابالفضل العباس (ع) با وجود اینکه از لحاظ نفرات و کمیت نسبت به آنها کمتر بوده ولی این نهضت شورآفرین به لحاظ کیفیت وسیع‌ترین، گسترده‌ترین و عظیم‌ترین تحول و انقلاب روحی را در افراد بشر دارد.

نویسنده کتاب «تشنه‌تر از آب» نیز با تأکید بر اینکه این کتاب را در مدت پنج روز و بدون پیش‌نویس تدوین کرده، تصریح کرد: کتاب «تشنه تر از آب» در ۲۴ فصل شامل مقدمه، ضمیمه‌ها، پیوست‌های تحقیقی، منابع تحقیقی، سؤالات مسابقه کتابخوانی، فهرست کتب چاپ‌شده نویسنده و بیوگرافی وی به چاپ رسیده است.

به گفته حجت‌الاسلام مهدی خدامیان آرانی، در این کتاب به شیوه‌ای بسیار جدید و ابتکاری ضمن بیان وقایع، حوادث و انتقال غیرمستقیم پیام‌های آموزشی و نیز تحلیل مسائل تاریخی بیان می‌شود.

وی وظیفه‌گرا بودن به جای نتیجه‌گرایی را از خصایص برجسته حضرت ابالفضل العباس (ع) در سقایی و علمداری کربلا دانست و خاطرنشان کرد: ایستادگی در برابر ظلم ظالم، ادب، شجاعت و معرفت از دیگر ویژگی‌های ایشان است که در این کتاب هر کدام برای خواننده تحلیل و بررسی شده است.

نواخت زنگ حیدری و ندای چاووش‌خوانی محرم، مولودی‌خوانی و تقدیر از پدر دو شهید حاج سیدعباس ناصری‌نژاد عضو هیئت امنای مسجد قمر بنی‌هاشم کاشان، برپایی نمایشگاه کتاب عاشورایی و مهدویت از دیگر برنامه‌های مراسم افتتاحیه کنگره جهانی ابوالفضل العباس (ع) بود.
مرجع : خبرگزاری فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما