هرجا دیدید که خواستند مصائب کربلا را کم رنگ جلوه بدهند بدانید آنجا جای ابلیس است

عقیق , 17 خرداد 1393 ساعت 9:51

تعالیم دینی حضرت امام سجاد به جهت تاثیر گذاری مانند نهج البلاغه امیرالمومنین است و معارف پیغمبر اکرم در درون آن هست.


مراسم جشن شب ولادت امام سجاد(ع) با سخنرانی استاد حشمت الله قنبری و مدیحه سرایی حاج محمدرضا طاهری، کربلایی حسین طاهری و وحید یوسفی و حضور پر شور محبان اهل بیت در مکتب الزهرا(س) برگزار شد.

نکاتی از سخنان استاد قنبری؛

*همه ی نقشه های یزید برای این بود که امام سجاد(ع) را از بین ببرد و شما اگر دوران امام سجاد را نگاه کنید بعد از هلاکت یزید نسبتا راحتی و گشایشی برای امام بوجود آمد و امکان قیام با شمشیر هم نبود، لذا کار حضرت زین العابدین یک کار نرم بود و در واقع اقامه ی عزای سید الشهداء بود.

*گریه ی امام سجاد مثل گریه حضرت زهرا (س) بود و چون در اشک حضرت صدیقه هدایت بیرون می آمد دشمنان ناراحت گریه ی حضرت بودند و در واقع گریه امام سجاد هم همین گونه بود.

* تعالیم دینی حضرت امام سجاد به جهت تاثیر گذاری مانند نهج البلاغه امیرالمومنین است و معارف پیغمبر اکرم در درون آن هست.

*درست است که صحیفه سجادیه دعا و مناجات است ولی شامل معارف دین است.

*گریه های حضرت حرکت درست می کرد و آنقدر این گریه ها تاثیر گذار بود که جریان های انحرافی و فتنه گر دنبال این بودند که همین گریه را اسباب حرکت و قیام خودشان قرار بدهند و وقتی شما لابه لای تاریخ را با دقت بخوانید متوجه این می شوید که حتی یک نفر هم نتوانست تایید امام سجاد را بگیرد.

*یکی از ویژگی های حضرت زین العابدین که ما از آن غفلت کردیم گزارش دقیق حضرت از واقعه کربلا است چون ما در حادثه ی کربلا نوعا به مصائب آن می پردازیم و البته من هم به این مسئله ایراد نمی گیرم و شما هرجا دیدید که خواستند مصائب کربلا را کم رنگ جلوه بدهند بدانید آنجا جای ابلیس است.







کد مطلب: 18695

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/18695/هرجا-دیدید-خواستند-مصائب-کربلا-کم-رنگ-جلوه-بدهند-بدانید-آنجا-جای-ابلیس

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir