وجود 1253 هیئت مذهبی خواهران در مازندران

خبرگزاری فارس , 19 خرداد 1393 ساعت 12:43

مسئول هیئت‌های مذهبی خواهران مازندران از وجود یک هزار و 253 هیئت مذهبی خواهران در این استان خبر داد.


خورشید طاهری در حاشیه گردهمایی رؤسای هیئت‌های مذهبی مازندران که به میزبانی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه در ساحل دریای آرام این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: از مجموع پنج هزار هیئت مذهبی ثبت‌شده در مازندران، یک‌هزار و ۲۵۳ مورد آن مربوط به هیئت خواهران است.

وی درباره مهم‌ترین فعالیت‌های این هیئت، بیان داشت: فعالیت‌های ما در زمینه آموزش قرآن و احکام، آموزش خانواده، تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه، مداحی و مدیحه‌سرایی است.

مسئول هیئت‌های مذهبی خواهران مازندران افزود: مکان‌های این هیئت، در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و منازل است که به صورت هفتگی، دو هفته یک بار، یا ماهانه برگزار می‌شود.

طاهری درباره مهم‌ترین اهداف هیئت‌های مذهبی خواهران، به فارس پاسخ داد: نظارت و ساماندهی هیئت مذهبی خواهران در سراسر استان از طریق رابطان فرهنگی انجام می‌شود، و کار ویژه ما مقابله با آسیب‌ها و بدعت‌های دینی و اجتماعی، همچنین برخورد با افرادی است که از روی عمد یا ناآگاهی به اشاعه بدعت‌هایی در دین و مذهب اقدام می‌کنند.

وی درباره تعداد مداحان خواهر در استان گفت: ۹۵ درصد مسئولان هیئت‌های مذهبی، خودشان مداح هستند.

مسئول هیئت‌های مذهبی خواهران مازندران، تفاوتی بین فعالیت‌های خواهران و برادران در هیئت‌های مذهبی نمی‌بیند و معتقد است خواهران در تمامی فعالیت‌های ملی و مذهبی حضور فعال و گسترده دارند.

مسئول هیئت‌های مذهبی خواهران مازندران اظهار داشت: کلاس آموزش مداحی با هدف ارتقای سطح علمی مداحان و مسئولان هیئت‌های مذهبی خواهران، به‌طور دوره‌ای برگزار می‌شود.

طاهری عنوان داشت: ۲۲ مشاور خواهر در شهرستان‌های استان داریم که کمک‌کار ما هستند و در طول سال طی چندین نشست‌ هم‌اندیشی، اطلاعات، نظرات، پیشنهادات، و راهکارهای به‌روز و مفید را برای ارتقای کیفی هیئت‌های مذهبی، ارایه می‌دهیم.

مسئول هیئت‌های مذهبی خواهران مازندران در پایان گفت: الگوی همه خواهران هیئتی، سفیر دشت کربلا حضرت زینب(س) است که بتوانیم با پیاده‌کردن سیره آن حضرت، در راه پیشبرد اهداف نظام مقدس اسلامی کوشا باشیم.


کد مطلب: 18720

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/18720/وجود-1253-هیئت-مذهبی-خواهران-مازندران

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir