همزمان با راه اندازي كارگروه ادبيات آييني و عاشورايي در حوزه هنري آذربايجان شرقي صورت گرفت:

شاعران مداح در نشست ادبيات آييني و عاشورايي تقدير شدند

نصرنیوز , 20 خرداد 1393 ساعت 11:16

اولين جلسه از سري نشست هاي ادبيات آييني و عاشورايي در حوزه هنري استان آذربايجان شرقي برگزار شد.


رئيس حوزه هنري استان آذربایجان شرقی در نخستین جلسه از سری نشست های ادبیات آئینی و عاشورایی این استان گفت: اوج گیری شعر آييني فارسی، هم پایه تعمیق خاص آموزه های قرآنی و اسلامی در فرهنگ ایران زمین است.

حسن میلانی با نام بردن از کسایی مروزی شاعر آئینی قرن چهارم هجری افزود: این چنین بود که شعر فارسی با این آموزه های ارجمند عجین شد و این آمیختگی با مفاهیم قرآنی و دینی بود که اندک اندک شعر فارسی را به دریای بی کران عرفان کشاند و افق های کشف و شهود عرفان اسلامی را فراروی آن گشود.

وي شاخصه مهم اين جلسه را حضور شاعران شهرستان هاي استان عنوان و تاكيد كرد: توجه به شاعران شهرستاني و حمايت از آنها جزء مهمترين برنامه هاي ما براي دفتر شعر حوزه هنري محسوب مي‌شود.

ميلاني همچنين با تاكيد بر اجراي برنامه هاي ويژه و برگزاري شب هاي شعر در شهرستان ها گفت: توجه به هنرمندان شهرستان هاي استان آذربايجان شرقي اهميت بسزايي براي حوزه هنري دارد و به اين خاطر در سال جاري به اين مسئله توجه ويژه اي شده است.

گفتني است در پايان اولين جلسه از سري نشست هاي ادبيات آييني و عاشورايي حوزه هنري آذربايجان شرقي از مير علي اكبر صدرالديني و حاج علي حسين زاده به عنوان شاعران مداح پيشكسوت تقدير شد.

لازم به ذكر است اولين جلسه از سري نشست هاي ادبيات آييني و عاشورايي با شعر خواني شاعران شهرستانهاي استان و مولودي خواني به كار خود پايان داد.


کد مطلب: 18731

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/18731/شاعران-مداح-نشست-ادبيات-آييني-عاشورايي-تقدير-شدند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir