آشفتگی وضعیت جمکران در ساعات پایانی حضور زائران/ مشکل کمبود آب آشامیدنی

مهر , 20 خرداد 1393 ساعت 12:46

معاون اجرایی مسجد جمکران گفت: معمولاً ساعات پایانی حضور زائران شلوغ‌ترین ساعات جمکران است اما خدمت‌رسانی در این ساعات و حضور مدیران ضعیف دیده می‌شود.


احمد حاجی‌زاده دوشنبه شب در جلسه ستاد تسهیلات زائران در استانداری قم با اشاره به شلوغی صبح روز جمعه به عنوان ساعات پایانی حضور زائران ابراز داشت: معمولاً دستگاه‌ها در ساعات نخست خوب خدمت‌رسانی می‌کنند و مدیران در مسجد حضور دارند اما در ساعات پایانی آشفتگی به وجود می‌آید؛ نه اتوبوسی یافت می‌شود و نه مأمور نیروی انتظامی که نظم ایجاد کند.

وی از مدیران خواست تا پایان حضور زائران در مسجد جمکران حضور مستمر داشته و به مشکلات مردم رسیدگی کنند.

معاون اجرایی مسجد جمکران به مشکل اسکان زائران اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از مشکلات کمبود حمام در شهر قم و اطراف مسجد جمکران است که زائران را به زحمت می‌اندازد.

وی با اشاره به رها بودن وضعیت زائران خارجی در قم اضافه کرد: این زائران فرصتی برای ما هستند که اگر پذیرایی خوبی از آنان صورت نگیرد به تهدید تبدیل می‌شوند.

مشکل کمبود آب آشامیدنی

حاجی زاده کمبود آب آشامیدنی را از مشکلات هر ساله زائران در نیمه شعبان دانست و گفت: این مشکل را در داخل مسجد جمکران حل کرده‌ایم اما در اطراف و در شهر قم باید فکری به حال زائران کرد.

وی ابراز داشت: در این زمینه باز بودن درب ادارات دولتی خود کمک بزرگی محسوب می‌شود تا مشکل زائران را در تامین آب آشامیدنی و سرویس بهداشتی حل کند.

معاون اجرایی مسجد جمکران با اشاره به اینکه شهر قم در یک ماه به طور متوسط بیش از جمعیت خود میزبانی می‌کند گفت: حضور سالانه ۱۵ میلیون زائر اثبات شده که در واقع هر ماه به طور متوسط از یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر پذیرایی می‌کنیم.

وی اضافه کرد: خوب است در مراسم نیمه شعبان از مدیران کشوری دعوت به عمل بیاید تا از نزدیک مشکلات و عظمت برگزاری مراسم را دیده و به نیازهای متراکم قم برای انجام بهترین میزبانی پی ببرند.

وی حضور زائران مسجد جمکران در نیمه شعبان را یک مانور شیعی دانست و افزود: این حضور در کنار گرامیداشت اربعین، از قدرت‌نمایی‌های اعتقادی و فرهنگی شیعه در جهان است.

آبیاری فضای سبز به حداقل برسد

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز در این جلسه با اشاره به تلاش برای تأمین آب شرب مردم در مسجد جمکران ابراز داشت: امسال نیز مانند سال‌های گذشته در این موضوع مشکلی نخواهیم داشت.

مهدی نظرزاده به اهمیت مدیریت فاضلاب اشاره کرد و گفت: برای این منظور ایستگاه پمپاژ فاضلاب مسجد جمکران آماده به کار است.

وی به اهمیت حفظ فشار آب در ساعات اوج حضور زائران اشاره کرد و اظهار داشت: قرار بود آبیاری فضای سبز بلوار خلیج فارس از آب شرب جدا شود اما این کار انجام نشد.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به سختی تأمین فشار آب گفت: بهتر است در شرایط کنونی آبیاری این قسمت از فضای سبز به حداقل برسد تا فشار آب در مسجد جمکران افت نکند.


کد مطلب: 18734

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/18734/آشفتگی-وضعیت-جمکران-ساعات-پایانی-حضور-زائران-مشکل-کمبود-آب-آشامیدنی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir