ابتذال به مداحی ها رسوخ کرده است

خبرگزاری فارس , 21 خرداد 1393 ساعت 14:09

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کاشان با بیان اینکه ایراداتی به برخی مداحی‌ها وارد است گفت: برخی افراد که صلاحیت این وظیفه خطیر را ندارند در حال فعالیت در این زمینه هستند.


حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالصاحب حسینی سه‌شنبه شب در مراسم تجلیل از جوانان نخبه قرآنی و فرهنگی این شهرستان اظهار داشت: در برخی امور فرهنگی و مذهبی ایراداتی وارد است که نیازمند بیان راهکار و ایده‌های نوین و مورد پسند نسل جوان است.

وی افزود: متأسفانه ابتذال به مداحی رسوخ کرده و برخی از مداحان که صلاحیت این وظیفه خطیر را ندارند، بدون اطلاع و دانش لازم وارد میدان شده‌اند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کاشان خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی هیئت‌ها نیز با پرداخت مبالغ هنگفت به مداحان از هدف و راه اصلی فاصله گرفته‌اند و در بخش بانوان نیز برخی مبلغات با سوادهای اندک به تفسیر قرآن می‌پردازند که نیاز است با آنها برخوردی منطقی صورت گیرد.

حسینی هدف از تشکیل مراسم تجلیل از جوانان نخبه قرآنی و فرهنگی شهرستان را بیان راهکار و طرح‌های اجرایی نوین برای مقابله با تهاجم فرهنگی دانست و تصریح کرد: شاهد تهاجمات فرهنگی سنگینی از سوی دشمنان هستیم و اگر به بدنه جامعه مراجعه کنیم متوجه وضعیت فرهنگی می‌شویم و اگر دیر بیدار شویم اصل انقلاب و نطام مورد آسیب قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به سابقه تاریخی و مذهبی کاشان بیان داشت: این شهر دارالمؤمنین مشکلات خاص خود را دارد و نیازمند فعالیت‌های نوآورانه و خلاقانه ائمه جماعات در مسیر جذب جوانان است.

پیش از این نیز رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان از فعالیت بیش از ۸۰ هیئت و جلسه مذهبی فاقد پرونده در این شهرستان خبر داده و اظهار داشت: عمده تخلفات هیئت‌ها توسط همین جلسات غیرقانونی رقم می‌خورد.

در ادامه این مراسم جوانان نخبه قرآنی و فرهنگی شهرستان کاشان به بیان مشکلات و دغدغه‌های خود پرداختند و سپس با اهدای لوح تقدیر از ۳۱ فعال فرهنگی و نخبه قرآنی در بخش آقایان و چهار نفر در بخش بانوان با حضور مسئولان تقدیر شد.

در شهرستان کاشان ۶۱۰ هیئت و جلسه مذهبی دارای پرونده در اداره تبلیغات اسلامی کاشان فعالیت می‌کنند که از این تعداد، ۴۱۱ هیئت و جلسه دارای مجوز و ۱۹۹ هیئت و جلسه در حال طی مراحل قانونی برای اخذ مجوز هستند و بیش از ۸۰ جلسه و هیئت مذهبی در این شهرستان وجود دارد که حتی برای تشکیل پرونده تاکنون اقدامی نکرده‌اند.


کد مطلب: 18750

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/18750/ابتذال-مداحی-رسوخ-کرده

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir