یکی از الزامات هیئات مذهبی ترکیب قرآن و عترت است

سازمان تبلیغات اسلامی , 25 خرداد 1393 ساعت 10:23

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در نشست فصلی شورای هیئات مذهبی گفت: یکی از الزامات هیئات مذهبی ترکیب قرآن و عترت است.


به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام حسین روحانی نژاد ضمن تبیین فلسفه غیبت صغری و کبری امام زمان (عج)، افزود: وجود حضرت مهدی (عج) فیضی است بین پروردگار خالق و عالم هستی این عقیده ویژه تشیع است و در سایر مکاتب به صورت‌های دیگری آمده است در حالی که از دیدگاه شیعه منجی عالم بشریت ویژگی‌های خاص خود را دارد.

وی تصریح کرد: ولی فقیه به ما دستور داده و در اساس‌نامه سازمان تبلیغات اسلامی هم برآن تاکید شده که ما تشکلهای دینی را سازماندهی کنیم.لذا برگزاری این نشستها هم افزایی، هم گرایی تبادل نظر و اطلاعات، ارتقای فعالیتها و پویایی فکر و اندیشه را به دنبال خواهد داشت.

روحانی نژاد با بیان این که در کل کشور ۹۱ هزار هیئت مذهبی وجود دارد، یاد آور شد: یکی از الزامات هیئات مذهبی ترکیب قرآن و عترت است.

وی تاکید کرد: مربی و معلم قرآن، روحانی و مبلغ دینی، مداح و رابط فرهنگی ۴ رکن هر هیئت مذهبی را تشکیل می دهد که اگر این ۴ رکن تقویت بشود امور فرهنگی و دینی در کشور انجام خواهد شد.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان با اشاره به نزدیک بودن ماه رمضان گفت: ماهیت ماه رمضان قرآن است لذا فرهنگ قرآن باید توسط هیئات مذهبی در این ماه مبارک بیش از پیش تسری و گسترش پیدا کند.

روحانی نژاد در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرمودند باید ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور داشته باشیم. اگر ۹۱ هزار هیئت مذهبی هر کدام ۱۰۰ نفر را آموزش قرآن بدهند و از میان این ۱۰۰ نفر ۱۰ نفر حافظ قرآن بشوند به این مهم خواهیم رسید.

گفتنی است،نخستین نشست فصلی شورای هیئات مذهبی در سال جاری صبح امروز در سالن اجتماعات معاونت امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی آغاز شد.


کد مطلب: 18774

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/18774/یکی-الزامات-هیئات-مذهبی-ترکیب-قرآن-عترت

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir