تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۳
۰
کد مطلب : ۱۸۷۸۲

وزیر کشور: مبارزه با مواد مخدر را اجتماعی خواهیم کرد

وزیر کشور: مبارزه با مواد مخدر را اجتماعی خواهیم کرد
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، ˈعبدالرضا رحمانی فضلیˈ شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این استان در بجنورد گفت: تاکنون در این خصوص نشست های متعددی با امامان جمعه، روحانیان، مداحان، ورزشکاران، هنرمندان، استاتید دانشگاه و فرهنگیان برگزار کرده ایم.

رییس ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: هم مرز بودن ما با افغانستان به عنوان بزرگترین تولید کننده مواد مخدر جهان موجب شده تا در مسیر اصلی قاچاق مواد مخدر به اروپا باشیم و تاکنون در این راه ۳۶۰۰ شهید داده و هزینه های زیادی پرداخت کرده ایم.

رحمانی فضلی گفت: صیانت از خانواده معتاد در دو حوزه جامعه پذیری و صیانت مادی آنها در دستور کار وزارت کشور است و در این راستا تفاهمنامه هایی با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، کمیته امداد و بسیج به امضا رسانده ایم.

وزیر کشور افزود: با توجه به اهمیت بحث پیشگیری از اعتیاد، باید از راه آموزش و مشاوره دادن به مردم این مقوله را تقویت کنیم.

رییس ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر برگزاری مستمر نشست های این شورا از تفویض اختیار اعتبارات ستاد مرکزی به استانها خبر داد و افزود: اعتبارات باید با دستور استاندار به دستگاه های مربوط تخصیص یافته و فرمانداران نیز ضمن برگزاری منظم این نشست، دریافت اعتبارات شهرستان خود را از شورای استانی پیگیری کنند.

ˈعبدالرضا عزیزیˈ رییس کمیسیون اجتماعی مجلس نیز با اشاره به اهمیت مقوله پیشگیری در بحث مبارزه با اعتیاد، گفت: وزارت کشور برای شناسایی و رفع آسیب های اجتماعی فعالیت های خوبی داشته است.

استاندار خراسان شمالی نیز از اعضای ستاد مبارزه با مواد استان خواست تا گزارشی از اقدامات انجام شده و پیشنهادات خود را برای تصمیم گیری به این ستاد ارایه کنند.

شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان در استان خراسان شمالی، به عنوان یکی از هفت شهرستان منتخب کشور در بحث مبارزه با مواد مخدر تعیین شده است.

استان خراسان شمالی ۸۶۷ هزار نفر جمعیت دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما