دشمن از نوحه‌خوان می‌ترسد

26 خرداد 1393 ساعت 9:46

مدیر مؤسسه هنر و ادبیات هلال در نشست فصلی کانون مداحان با بیان این که مجالس عزاداری محل ترس دشمن است، گفت:دشمن از نوحه‌خوان می ترسد.


به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام حسین فتحی با بیان این که ما در موسسه هلال، اشعار، نحوه ها و اوزان را جدا و دسته بندی کرده ایم، افزود: با ید مقوله شعر در عزاداری ها سامان پیدا کند ما در این راه از اساتیدی همچون غلامرضا سازگاز و علی انسانی بهره برده‌ایم.

وی به توزیع ماهانه بسته‌های شامل کتابهای کف دستی و مینی سی دی توسط موسسه هلال اشاره کرد و ادامه داد: نوحه‌های قدیمی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری باید احیا بشود. یکی از دغدغه های مهم ما احیای نوحه های قدیمی است

فتحی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که دشمن از نوحه خوان می ترسد، تصریح کرد: قدرت و عظمت نوحه خوان بسیار بالاست. جلسات عزاداری محل ترس دشمن است. این جلسات مانند بلندگوهایی هستند که ما پیام رسان آن هستیم.

مدیر موسسه هنر و ادبیات هلال با بیان این که تا کنون بیش از یک میلیون جلد کتاب توسط این موسسه در کل کشور توزیع شده است، یادآور شد: ما اخیرا به فضای آی تی و گوشی های همراه نیز وارد شده ایم و اپلیکیشنی طراحی کرده ایم که یک مداح در هر کجای دنیا که باشد می تواند به متن شعر و سبک خواندن آن به صورت شنیداری دسترسی داشته باشد.

فتحی اضافه کرد: ما معتقدیم که باید از تمام ظرفیت شاعران استفاده کرد لذا اشعار ۶۵۰ شاعر از قرن هفتم به بعد را در سامانه تلفن گویای موسسه گنجاندیم تا مخاطبان ما با یک تماس تلفنی ساده از آنها بهره مند شوند.

وی به راه اندازی سایت مدایح و خبرگزاری هلال نیوز اشاره کرد و گفت: ما کتابهای جیبی کوچکی را با عنوان پیام محراب طراحی کرده‌ایم که هر ماه ۱۰ هزار جلد از آن در کل کشور توزیع می‌شود. این کتابها به منبرهای ۳ دقیقه ای معروف است که روحانی در بین دو نماز یک مساله و یک روایت را برای مردم بازگو می‌کند.

گفتنی است، نخستین نشست فصلی کانون مداحان و شعرای آیینی صبح روز گذشته در سالن اجتماعات معاونت امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی آغاز شد.


کد مطلب: 18789

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/18789/دشمن-نوحه-خوان-می-ترسد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir