کاری که شهدای کربلا برای امام حسین(ع) انجام دادند از مصادیق انتظار است

وارث , 26 خرداد 1393 ساعت 11:29

جلسه هفتگی هیئت آل کساء، روز یکشنبه با سخنرانی حجت الاسلام علی خدادادیان و مداحی حاج موسی رضایی، حاج عباس حسینی، حاج عباس عرب سرخی و کربلایی سید محمودی برگزار شد.


جلسه هفتگی هیئت آل کساء ، روز یکشنبه با سخنرانی حجت الاسلام علی خدادادیان و مداحی حاج موسی رضایی، حاج عباس حسینی، حاج عباس عرب سرخی و کربلایی سید محمودی برگزار شد.

در ادامه سخنان حجت الاسلام خدادادیان در خصوص انتظار را می خوانید:

برای تشخیص انسان مومن و کامل توصیه شده است که به لحظه موت آن فرد نگاه کنید. انسان را می توان در لحظه مرگش شناخت زیرا در روایات شیعه و سنی داریم که، مومن مرگ شیرین و بدون دردسری دارد.

در منابع اهل سنت آمده است که حالات خلفای اهل سنت در لحظه مرگ به این شکل بوده است که یکی از خلفا از خداوند می خواهد که ای کاش من حیوان بودم ولی انسان نبودم.

اما لحظات مرگ امیرالمومنین حضرت علی(ع) را برایتان روایت می کنم. وقتی ایشان در بستر بودند و حضرت ام کلثوم(س) گریه می کردند، ایشان به حضرت ام کلثوم(س) فرمودند: چرا گریه می کنی؟ صد و بیست و چهار پیغمبر به زیارت من آمده اند، من حال بدی ندارم. این نکات خود دلیلی است بر حق بودن مذهب شیعه که شما میتوانید با بررسی این نکات به نتیجه برسید.

اگر می خواهید امام زمان(عج) را بشناسید باید احادیث و سخنان امامان معصوم(ع) در خصوص حضرت مهدی(عج) و نحوه ابراز ارادت معصومین(ع) به آن حضرت را بررسی کنیم.

راه دیگر این است که من ببینم وظیفه من نسبت به امام مهدی(ع) ک به ظاهر غایب هستند، چیست؟ خداوند یه نعمتی به ما داده است که ما نمی توانیم بر روی ان قیمت بگذاریم و آن محبت ب اهل بیت(ع). این که ما یکسال است در اینجا داریم در خصوص اهل بیت(ع) صحبت می کنیم این خود مشی اهل بیت(ع) است.

امام صادق(ع) فرمودند: وقتی حضرت مهدی(ع) ظهور کردند، در روایات آمده است که اولین کاری که انجام میدهند این است که شروع می کنند در اطراف مکه و مدینه به بیان فضائل حضرت علی(ع) و این بسیار زیبا است که حضرت مهدی(ع) فضائل امام علی(ع) را بیان کنند و این نعمتی است که خداوند به ما داده است که ان شاالله باشیم و پای منبر حضرت مهدی(ع) بنشینیم.

باید به زبان حضرات نگاه کنید. امام حسن(ع) میفرمایند: هر زمان که اسم امام زمان(ع) می آمد، پدرم علی بن ابیطالب(ع) پشت سرهم و مکررا به سینه می کوبیدند و حضرت بلند آه می کشیدند و این جمله را می فرمودند: آه خدایا! چه شوقی دارم برای زیارت فرزندم مهدی(ع).

وظیفه ای که ما نسبت به امامان معصوم(ع) نسبت به امام زمانمان داریم تنها یک کلمه است و آن " انتظار " است. انتظار چه کلمه ای است؟ در کتاب شریف کافی آمده است که شخصی آمد نزد امام باقر(ع) و عرض کرد: من راهم دور است و به این راحتی نمی توانم بهمحضر شما مشرف شوم و شما را زیارت کنم. حالا که بعد از مدتها خدمتتان رسیدم سوالی دارم؛ آقا جان عملی را یاد بدهید که کل دین در این عمل خلاصه شده باشد و وقتی این عمل را داشتم همه دین و مذهب تشیع را داشته باشم. عملی را به من یاد بدهید که بتوانم به وسیله آن مخالفین شیعه را جذب دینم کنم، عملی که خودتان به آن عقیده دارید.

امام باقر(ع) می فرمایند:

۱) شهادت بده به وحدانیت خدا

۲) محبت به علی بن ابیطالب(ع) و فرزندان ایشان

۳) برائت بجوی از دشمنان امیرالمومنین(ع) و فرزندان ایشان

۴) انتظار حضرت قائم(ع)

در این موارد در واقع امام باقر(ع) دین خدا را معرفی کردند.

این انتظار چه مقامی است که امام باقر(ع) می فرماید یکی از ارکان دین اسلام و یکی از شاخه های اعتقاد من پسر فاطمه(س) منتظر بودن برای صاحب الزمان(ع) است؟

ما باید وجودمان در زمان غیبت فقط برای امام زمانمان باشد . همه ما بلدیم و تا به حال بارها گفته ایم: "یا لیتنا کنا معک و نفوز فوزا عظیما " خب ما باید این را عملی کنیم.

کاری که شهدای کربلا برای امام حسین(ع) انجام دادند از مصادیق انتظار است. اگر بخواهیم برای عمل حبیب بن مظاهر اسم بگذاریم باید اسمش را انتظار بگذاریم.

انتظار یعنی تمام وجودم را میدهم برای امامم و دیگر منی وجود ندارد و تمام رفتار و کردار من محوریتش می شود امام زمان(عج).

در ادامه این مراسم؛ حاج موسی رضایی، حاج عباس حسینی، حاج عباس عرب سرخی و کربلایی سید محمودی به مدیحه خوانی پرداختند.

شعر خوانده شده توسط حاج موسی رضایی:

تسبیح شیعه نام گهربار حیدر است

بی شک دلم همیشه گرفتار حیدر است

صدیق اکبری که شنیدی فقط علیست

پس این لقب همیشه سزاوار حیدر است

فاروق اعظم است به نص صریح وحی

فرقان بین باطل و حق کار حیدر است

ما بی علی بهشت خدا را نخواستیم

اصلا بهشت دیدن رخسار حیدر است

دنیای بی ولای علی(ع) عین دوزخ است

معیار خلق ما همه معیار حیدر است

بی شک میان کرب و بلا حرف حق است

نام حسین(ع) گرمی بازار حیدر است

ما را خدا به عشق علی(ع) آفریده است

شیعه تمام عمر بدهکار حیدر است






کد مطلب: 18795

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/18795/کاری-شهدای-کربلا-امام-حسین-ع-انجام-دادند-مصادیق-انتظار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir