۱۷ تا ۲۵ رمضان مشهد میزبان نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت است

ایکنا , 27 خرداد 1393 ساعت 12:11

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برپایی نمایشگاه قرآن و عترت مشهد از ۱۷ الی ۲۵ ماه رمضان خبر داد و گفت: امسال مراسم ویژه شب قدر با حضور مداحان و سخنرانان کشوری در محل برپایی نمایشگاه برگزار می‌شود.


سیدسعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در سومین نشست ستاد برگزاری نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد که روز گذشته، ۲۶ خرداد‌ در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، با عنوان این مطلب که برای برپایی نمایشگاه قرآن و عترت مشهد از همه سازمان‌ها دعوت شده است، ابراز کرد: در نمایشگاه امسال با شعار توسعه و گسترش کیفی فرهنگ قرآنی با عزم ملی و مدیریت جهادی پیش می‌رویم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی همچنین با تأکید بر اینکه بنا است افتتاحیه نمایشگاه ۱۷ رمضان برگزار شود، عنوان کرد: نمایشگاه قرآن وعترت مشهد از ۱۷ الی ۲۵ رمضان دایر است که مراسم ویژه شب قدر با حضور مداحان و سخنرانان کشوری در‌نظر گرفته شده است، به همین منظور نمایشگاه از ساعت ۵ بعد از ظهر الی ۱۲ شب دایر است و مراسم شب قدر از ۱۲ تا سحر تبیین شده است.

حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست با تأکید بر اینکه برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت در مشهد تبدیل به یک مطالبه مردمی شده و از حوزه اداری و ستادی خارج شده است، گفت: برپایی هشت دوره نمایشگاه قرآن و عترت مایه مباهات است، از طرفی در هیچ زمانی از تاریخ، رسانه‌ها و سایر نهادها این‌گونه در خدمت قرآن قرار نگرفته‌اند.

وی با بیان اینکه قرآن ۱۴۰۰ سال پیش بر پیامبر(ص) نازل شد و ایشان بدون بهره بردن از وسایل ارتباط جمعی، این کلام وحی را تا امروز به جهانیان رسانده‌اند، افزود: دشمنان اسلام بدون اینکه کسی بفهمد پای منبر پیامبر(ص) حاضر می‌شدند و به سخنان دلنشین ایشان گوش فرا‌می‌دادند، از همین رو وظیفه مسلمانان است که امروز جهان را به نور این کلام آسمانی روشن نگه دارند.

دبیر نهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد‌ هدف از تشکیل کمیته‌های متعدد در نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد را انتخاب مؤسسات توانمند در اداره نمایشگاه برشمرد و گفت: از همین رو از مؤسسه‌های توانمند برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد دعوت شده است.

وی با بیان اینکه امسال به‌دنبال رشد کیفی نمایشگاه هستیم، زیرا رشد کمی در نمایشگاه در سال‌های گذشته به چشم می‌خورد، اظهار کرد: ترویج فرهنگ قرآنی هدف برپایی نمایشگاه قرآن مشهد است، از همین رو بنا نیست مسئولان مجری و مردم تماشاچی باشند بلکه هدف اصلی استفاده از مفاهیم قرآن در زندگی به‌شمار می‌رود.

صدرا یوسفی، مسئول کمیته هنرهای تجسمی نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد در این نشست با اشاره به بهره‌بردن از هنرهای تجسمی در ارائه مفاهیم قرآنی گفت: در حاشیه برپایی نمایشگاه قرآن می‌توان، برای اجرای نمایش قرآنی در بخش کودک و نوجوان، جلسات نمایشنامه‌خوانی دینی ـ قرآنی و اجرای آثار فاخر دینی ـ قرآنی را لحاظ کرد.

سرابی در پاسخ به پیشنهاد یوسفی با اشاره به نمایش عروسکی در بخش کودک و نوجوان گفت: در کنار نمایش عروسکی می‌توان از نمایش خیابانی در محوطه نمایشگاه در راستای جذب و ترویج فرهنگ قرآنی نیز برای کودکان بهره برد.

همچنین صدیقه همامی، مسئول کمیته مدل و لباس اسلامی نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد با بیان اینکه در نمایشگاه امسال ارائه مشاوره فرهنگی، عرضه چادر مشکی با تخفیف، کارگاه دوخت لباس اسلامی و... در‌نظر گرفته شده است، گفت: در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، لباس ایرانی ـ اسلامی در نهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد عرضه می‌شود.


کد مطلب: 18809

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/18809/۱۷-۲۵-رمضان-مشهد-میزبان-نمایشگاه-بین-المللی-قرآن-عترت

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir