مداحان تاثیرگذارترین اهرم‌های فرهنگی هستند

خبرگزاری فارس , 28 خرداد 1393 ساعت 9:07

مسئول بسیج مداحان سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: مداحان یکی از تاثیرگذارترین اهرم‌های فرهنگی جامعه هستند.


مسئول بسیج مداحان سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر علیرضا پولاد اظهار داشت: در راستای برگزاری همایش تجلیل از پیرغلامان کشوری که هر ساله از سوی سازمان صدا و سیما در کشور برگزار می‌شود سال گذشته حاج علی حاجی‌زاده به عنوان پیرغلام برگزیده شهرستان دشتی معرفی شد.

مسئول بسیج مداحان استان بوشهر با بیان اینکه مداحان یکی از تاثیرگذارترین اهرم‌های فرهنگی جامعه هستند، گفت: امسال حاج علی حاجی‌زاده از شهرستان دشتی به عنوان مداح نمونه کشور معرفی می‌شود.

وی ادامه داد: از سوی مجموعه سازمان بسیج مداحان سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر و صدا و سیمای مرکز استان بوشهر از این پیرغلام استان بوشهر به عنوان مداح نمونه کشوری تجلیل می‌‎شود.

پولاد هدف از سفر به شهرستان دشتی را در راستای بررسی مسائل و مشکلات پیرغلامان عنوان کرد و افزود: مداحان مطیع امر ولایت هستند و بر افکار عمومی جامعه اسلامی احاطه دارند و با شیوه‌های نوین و اشعار برگرفته از ائمه اطهار(ع) می‌توانند در مقابل تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمن مقابله کنند.

پیرغلام نمونه شهرستان دشتی نیز به خبرنگار فارس گفت: ۷۰ سال است که روضه‌خوانی و مداحی می‌کنم و از سیزده سالگی شروع به روضه‌خوانی و مداحی کرده‌ام در حال حاضر ۸۰ سال سن و دارای ۱۰ پسر و ۹ دختر هستم.

حاج علی حاجی‌زاده افزود: در روستاهای درگو، دشت زال، عمویی، سنا، شنبه، کبگان، سرمک، سهو، خورموج و اکثر روستاهای دشتی در دهه‌ها، اربعین و ماه‌های رمضان روضه‌خوانی کرده‌ام و در جاهایی که نیاز به مداحی بوده مداحی کردم.

وی روضه‌خوانی و مداحی را خدمت به امام حسین(ع) و فرهنگ حسینی عنوان کرد و در پاسخ به اینکه چه توصیه‌ای برای جوانان دارید تا به مداحی گرایش پیدا کنند، گفت: حضور در مساجد، نماز اول وقت، شرکت در مجالس مذهبی برای جوانان امری ضروری به نظر می‌رسد.

حاجی‌زاده یادآور شد: خواندن را از مکتب شروع کردم و از کتاب‌های قدیم استفاده می‌کردیم و بحمدالله به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی کتاب‌های جدید برای مطالعه در دسترس داریم و به‌طور مرتب مطالعه می‌کنیم.


کد مطلب: 18822

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/18822/مداحان-تاثیرگذارترین-اهرم-های-فرهنگی-هستند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir