می‌خواهیم مردم از زبان عالم بالای منبر بشنوند که اعتیاد چه مضراتی دارد

ایکنا , 1 تير 1393 ساعت 11:51

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران عنوان کرد: بحث تمسک به ائمه(ع) و قرآن در کنار سایر مباحث درمانی می‌تواند به عنوان یک الگوی موفق برای کمک به ترک اعتیاد و پیشگیری از آن قرار بگیرد.


احمد‌ ربیع‌زاده دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با تأکید بر اینکه هر چه قدر بتوایم در بدنه جمعیت معتادمان نماز، قرآن و اهل بیت(ع) را ترویج کنیم در مصون‌سازی و کاهش آسیب اعتیاد موفق خواهیم بود، گفت: در رابطه با بحث اعتیاد دو وظیفه عمده داریم: اول اینکه چه کنیم افراد سالم آلوده نشوند و دوم اینکه چه کنیم افراد آلوده، آسیب کمتری ببینند و آسیب‌کمتری به جامعه وارد کنند.

وی با اشاره به اینکه طلاق، فرزندان بی‌سرپرست و بد‌سرپرست، متکدیان و ... از جمله آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد هستند، گفت: بحث تمسک به ائمه(ع) و قرآن در کنار سایر مباحث درمانی می‌تواند به عنوان یک الگوی موفق برای کمک به ترک اعتیاد و پیشگیری از آن قرار بگیرد. ما نیز به دنبال این مسئله هستیم و اکنون مرکزی به عنوان مرکز «اخوان» راه‌اندازی کرده‌ایم که در آن نمازخانه به قرآن و کتب دینی تجهیز شده است و جلسات قرآنی و اعتقادی در آنجا برگزار می‌شود تا در کنار سایر برنامه‌های درمانی به ترک اعتیاد معتادان کمک کند.

شبکه گسترده اطلاع رسانی برای پیشگیری از اعتیاد ایجاد کنیم
ربیع‌زاده با اشاره به جایگاه مهم فضای مجازی و رسانه‌های فعال در این فضا برای آگاهی بخشی به مردم در خصوص اعتیاد، گفت: بهره‌مندی از فضاهای سایبری در حوزه پیشگیری، اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها در خصوص اثرات سوء مصرف مواد مخدر به کمک این رسانه‌ها و ایجاد یک شبکه گسترده اطلاع رسانی نیاز و ضرورت جامعه امروز است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران تصریح کرد: اگر بتوانیم فضایی را ایجاد و نشان دهیم که آموزه‌های دینی می‌تواند به عنوان نسخه مؤثر در بحث پیشگیری و درمان اعتیاد عمل کند، موفق خواهیم بود.

روحانیان اعزامی در ماه رمضان از اعتیاد سخن می‌گویند
وی از همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز رسیدگی به امور مساجد و انعقاد تفاهم‌نامه‌همکاری بین این نهادها خبر داد و گفت: مقرر شده است در جلسات توجیهی که برای روحانیان اعزامی به مناطق مختلف کشور برگزار می‌شود یک جلسه توجهیی با محورپیشگیری و کمک به ترک اعتیاد برگزار شود.
ربیع‌زاده افزود: روحانیان اعزامی در ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف کشور یک بسته توجیهی در خصوص نحوه آگاه‌سازی مردم در مورد عواقب اعتیاد دریافت می‌کنند تا در طول ماه رمضان چندین جلسه سخنرانی را به آموزش پیشگیری از اعتیاد اختصاص دهند.

می‌خواهیم مردم از زبان عالم بالای منبر بشنوند که اعتیاد چه مضراتی دارد
وی تصریح کرد: می‌خواهیم مردم از زبان عالم بالای منبر بشنوند که اعتیاد چه مضراتی دارد و ما می‌توانیم نسبت به خانواده، بچه‌ها و اطرافیانمان حساس شویم که اگر گرفتار شدند سریع نجاتشان دهیم.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با اشاره به مراحلی که برای آگاهی بخشی به مردم در نظر گرفته شده است، گفت: به دنبال این هستیم که اطلاع رسانی و مواظبت کنیم که افراد آلوده نشوند، آسیب‌های ناشی از اعتیاد برای افراد مبتلا وسعت پیدا نکند و از سوی دیگر از آموزه‌های دینی در جهت درمان استفاده کنیم.
وی خبر داد: در ماه رمضان سال جاری مسئولان و کارشناسان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران طی هر هفته‌ در سه مسجد حضور پیدا کرده و با مردم به صورت مستقیم صحبت می‌کنند؛ مساجد پایگاه مناسبی برای این امور هستند.
ربیع‌زاده در پایان اعلام کرد: با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها پس از پایان تابستان مدارس و دانشگاه‌ها را نیز به برنامه اطلاع‌رسانی و آموزشی خود اضافه می‌کنیم.


کد مطلب: 18858

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/18858/می-خواهیم-مردم-زبان-عالم-بالای-منبر-بشنوند-اعتیاد-مضراتی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir