شرکت 320 نفر در دوره‌های آموزش مداحی در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس , 2 تير 1393 ساعت 12:35

مسئول کانون مداحان خراسان جنوبی گفت: تاکنون هشت دوره آموزش مداحی در استان برگزار شده که 320 نفر از آنها شرکت و 35 نفر گواهینامه دریافت کرده‌اند.


عبدالله گرجی بعد از ظهر دیروز در نشست صمیمی فعالان فرهنگی حوزه دین استان با استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: مداحان در کنار روحانیون حرکت کرده و آنچه دارند از فرهنگ اسلامی است.

وی تصریح کرد: امروزه تاثیر مداحان در جامعه برای به کشیدن قشر جوان به این‌گونه مجالس بسیار زیاد است.

مسئول کانون مداحان خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از وظایف کانون آموزش مداحان است، یادآور شد: این مهم‌ترین وظیفه است که برعهده کانون قرار گرفته است.

گرجی اضافه کرد: در طول هر سال با توجه به امکاناتی که کانون مداحان خراسان جنوبی دارد دو مرتبه با دعوت مداحان کشوری خوراک فرهنگی با برگزاری دوره‌های آموزشی به مداحان تزریق می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان هر سه ماه برای برگزاری یک دوره آموزش مداحی ثبت‌نام می‌شود، متذکر شد: در حال حاضر ۳۵ نفر در دوره آموزش مداحی شرکت دارند.

مسئول کانون مداحان خراسان جنوبی ادامه داد: تاکنون هشت دوره آموزشی برای مداحی در استان برگزار شده که ۳۲۰ نفر در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند که تنها ۳۵ نفر موفق به کسب گواهینامه شده‌اند.

گرجی با بیان اینکه یک کتابخانه با ۲ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب ویژه مداحی برای مداحان در کانون مداحان خراسان جنوبی ایجاد شده است، متذکر شد: همچنین در ۱۲ شهر دیگر استان ۴۵۰ جلد کتاب ویژه مداحی به کتابخانه‌ها اهدا شده است.

وی با بیان اینکه ۲۵ نفر از مداحان زیرپوشش بیمه قرار دارند، خاطرنشان کرد: همچنین ۱۰ نفر از مداحان استان مستمری‌بگیر هستند.


کد مطلب: 18868

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/18868/شرکت-320-نفر-دوره-های-آموزش-مداحی-خراسان-جنوبی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir