تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۷
۰
کد مطلب : ۱۸۸۷۲

لزوم توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی در هیئت‌های مذهبی

لزوم توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی در هیئت‌های مذهبی
به گزارش روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی بنایی، معاون سیاسی ــ امنیتی استاندار قم در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی جشنواره قرآنی، فرهنگی و ورزشی هیئت‌های مذهبی قم که با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و اعضای شورای هیئت‌های مذهبی در اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، بروز بسیاری از نابردباری‌ها و معضلات اجتماعی و فرهنگی را در نتیجه دوری از آموزه‌های وحیانی قرآن کریم دانست و تأکید کرد: قرآن و عترت، تضمین‌کننده سعادت دنیوی و اخروی انسان‌هاست.

وی هیئت‌های مذهبی را مستعدترین مکان برای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی ذکر کرد و افزود: در فصل بهار قرآن از هیئت‌های مذهبی استان قم انتظار می‌رود اهتمام جدی‌تری به برگزاری محافل قرآنی داشته باشند.

معاون سیاسی ــ امنیتی استاندار قم بیان کرد: فعالیت‌های قرآنی در هیئت‌های مذهبی با محور دارالقرآن‌الکریم انجام شود تا تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

بنایی ویژگی بارز هیئت‌های مذهبی را مشارکت خالصانه مردم در تأمین هزینه و اداره این تشکل‌ها ذکر کرد و با اشاره به محدود بودن منابع مالی دولت اظهار کرد: کمک به تشکل‌های مذهبی برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی وظیفه دینی و ذاتی ماست ولی منابع مالی استانداری بسیار محدود است.

وی در عین حال کمک‌های مردمی را دلیل اصلی ماندگاری تشکل‌های مذهبی ذکر کرد و با تشریح برخی آسیب‌های کمک نقدی به برخی هیئت‌های مذهبی در دولت قبلی با اهداف خاص سیاسی تأکید کرد: وقتی مردم در اداره هیئت‌های مذهبی نقش داشته باشند با رغبت بیشتری در برنامه‌های هیئت‌ها شرکت می‌کنند اما اگر بودجه‌های بی‌حساب و کتاب در مقطع خاصی به هیئت‌ها داده شود و در سال‌های بعد قطع شود ممکن است به برنامه‌های تشکل‌های دینی لطمه وارد کند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما