دشمنان اسلام درصدد ورود بدعت به عرصه مداحی هستند

ایکنا , 4 تير 1393 ساعت 11:23

رئیس اداره تبلیغات اسلامی صومعه‏ سرا با اشاره به این که دشمنان اسلامی تلاش می ‌کنند بدعت و خرافه را وارد عرصه مداحی کنند، گفت: مداحان باید بسیار مراقب بوده و از اشعار بی‏م‌حتوا و غیرمستند استفاده نکنند.


حجت‏ الاسلام والمسلمین منوچهر احمدی‏ پور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان صومعه ‏سرا خدمت به مداحان را امری ارزشمند دانست و اظهار کرد: از آنجا که مداحان در گذشته مورد تکریم و احترام ائمه معصومین(ع) قرار می ‏گرفتند و عنایت ویژه ‏ای نسبت به آنان داشته ‏اند، یقینا امروز هم مداحان مورد تجلیل حضرات معصومین(ع) هستند.

وی افزود: تجلیل معصومین از مداحان در صورتی است که نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) معرفت لازم را داشته باشند و با خلوص نیت مداحی کنند بنابراین کسانی که در کانون مداحان فعالیت دارند و در راستای ساماندهی این عزیزان قدم بر می ‏دارند مورد عنایت امامان معصوم(ع) بوده و خدمت به مداحان توفیق ارزشمندی خواهد بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان صومعه‏ سرا با اشاره به اینکه باید بتوانیم مودت و محبت اهل بیت(ع) را در بین قشر جوان به درستی بیان کنیم، تصریح کرد: ائمه معصومین(ع) اهمیت زیادی برای هنر مداحی قائل بودند و آن را تکریم می‏ کردند.

حجت ‏الاسلام احمدی‏ پور در ادامه گفت: مداحان بسیجی می‏ توانند در مراسم ‏ مذهبی و مجامع دوستانه با جوانان ضمن روشنگری و ارائه اطلاعات کافی در مورد مسایل روز، آن‏ها را نسبت به انحرافات و شبهات آگاه کنند.

جذب جوانان به سمت اهل بیت(ع) با کمک مداحان

وی در خصوص آسیب ‏های مداحی عنوان کرد: آسیب های مداحی بسیار مشخص است و امروز با توجه به میدان فرهنگی که دشمن ایجاد کرده است باید مداحان وارد عرصه شده و سخنان و اشعار تأثیرگذاری ارائه دهند که نسل جوان به خوبی جذب اهل بیت(ع) شوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان صومعه‏ سرا با اشاره به این که دشمنان اسلامی تلاش می ‏کنند بدعت و خرافه را وارد عرصه مداحی کنند، تاکید کرد: مداحان باید بسیار مراقب بوده و از اشعار بی ‏محتوا و غیرمستند استفاده نکنند و بیش از هرچیزی به ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) بپردازند.

وی تزریق تغذیه فرهنگی به مداحان را اقدامی ضروری برشمرد و بیان کرد: این امر به دلیل دوری مداحان از آسیب‌ ها و آفات فرهنگی است و می ‏تواند بسیار نقش ‏آفرین باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان صومعه‏ سرا ادامه داد: مداحان صومعه ‌سرا پیش از اجرای فعالیت در هرگونه مراسم‌های مذهبی و به‌ویژه مراسم عزای حسینی(ع) با اهدای منشورنامه مداحی، تغذیه فرهنگی می‌ شوند.


کد مطلب: 18897

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/18897/دشمنان-اسلام-درصدد-ورود-بدعت-عرصه-مداحی-هستند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir