مخاطره دینی عاقبت خلوتی پای منبرها

ایکنا , 9 تير 1393 ساعت 10:46

رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اهمیت توجه و حضور در مجالس سخنرانی گفت: دین کسانی که نسبت به حضور پای منبرها بی تفاوت اند در مخاطره قرار دارد.


، آیت الله حسین مظاهری، رئیس حوزه علمیه اصفهان در مسجد حکیم اصفهان با انتقاد از خلوتی منبرها و جلسات سخنرانی اظهار داشت: کم توجهی به حضور در جلسات سخنرانی و خلوتی پای منبر علما و روحانیون نتایج منفی و بسیار فساد به دنبال دارد.

وی افزود: برگزاری جسلات سخنرانی بسیار ضروری و نباید جلسات تنها به روضه و مداحی سپری شود بلکه باید سخنرانی دینی در مراسم های روضه و مداحی باشد.

آیت الله مظاهری ادامه داد: جلسات در مساجد و خانه ها باید سخنرانی باشد و بخشی از آن جلسه مداحی و روضه خوانی و روضه برای یک جلسه همانند نمک برای آش است که مراسم سخنرانی مهم و روضه و توسل به اهل البیت(ع) نمک این جلسات است.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) که در زمانی مردم از پای منبرها فرار می کنند و پای منبرها خلوت می شود، گفت: در این روایت بی برکتی در مال و عمر مردم و عدم عاقبت بخیری مردم از نتایج فرار از منبر یاد شده که مردم آن زمان به آن دچار می شوند.

رئیس حوزه علمیه اصفهان آشنایی به اخلاق، اعتقادات و احکام اسلامی را از نتایج حضور در مجالس سخنرانی و پای منبرها دانست و تصریح کرد: دشمن با شبه افکنی در بین مردم و به خصوص نسل جوان بر انحراف و نابودی مردم تلاش می کند.

وی بی توجهی به حضور در منبر و جلسات سخنرانی را زنگ خطری جدی برای مردم عنوان کرد و اظهار داشت: با خلوتی جلسات سخنرانی بستر برای شبه افکنی در دین برای دشمنان اسلام فراهم و آنگاه دین مردم مورد هدف قرار می گیرد.

وی با اشاره به روایت پیامبر اسلام(ص) که بی برکتی در مال و عمر افراد با بی توجهی به حضور در پای منبرها پدید می آید، اذعان داشت: افرادی که نسبت به منبرها بی توجه اند زندگی آنان با اختلاف و مشکلات سپری و مال و اموال آن ها بی برکت و حادثه به مال آنان می افتند.

این مرجع تقلید حفظ تشیع و ادامه فعالیت آن را ناشی از برگزاری جلسات سخنرانی دانست و گفت: دعوت از روحانی برای بیان اعتقادات، اخلاق و احکام اسلامی در جلسات روضه ضروری است و باید به این مسئله مردم توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: بازاریان گذشته احکام، اعتقادات و اخلاق اسلامی را از جلسات سخنرانی فراگرفته بودند و این باعث برکت به بازار می شد.

وی همچنین به توصیه پیامبر اسلام(ص) به امیر المومنین(ع) که مهمتر از جنگ خندق و جنگ های دیگر و پیروزی در آن اصلاح یک شخص است، گفت: انسان سازی و اصلاح یک نفر بسیار از نظر اسلام بالاتر است و اجر و اهمیت آن بیش از حج عمره می باشد.


کد مطلب: 18943

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/18943/مخاطره-دینی-عاقبت-خلوتی-پای-منبرها

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir