فرماندار رباط كريم:

احترام به مقام امام خميني (ره) بهادادن به تفكرعاشورايي است

6 خرداد 1387 ساعت 19:31

فرماندار رباط کریم گفت: احترام به شان و مقام امام خميني (ره) در واقع احترام گذاشتن و بها دادن به تفكر عاشورايي و حماسه حسيني است.


به گزارش خیمه، فرمانداررباط كريم درجلسه ستاد بزرگداشت ارتحال امام درجمع مسئولان محلي اين شهرستان گفت: احترام به شان و مقام امام خميني (ره) در واقع احترام گذاشتن و بها دادن به تفكر عاشورايي و حماسه حسيني است.

علي جهانبخشي افزود: امام خميني (ره) با تحمل مصايب فراوان، انقلاب اسلامي را براي نسل حاضرونسل‌هاي آينده به يادگار گذاشتند تا قيام كربلا در برپايي و حفظ اسلام زنده نگاه داشته شود.

وي بنيانگذارجمهوري اسلامي را در نوع خود بي‌نظير دانست و گفت: ايشان چكيده‌اي از انبيا و اولياي خداست.

جهانبخشي همچنين با تاكيدبرايجاد تشكيل كميته‌اي با عنوان كميته ارزيابي، اظهارداشت: اين كميته مي‌تواند نقش موثري در برگزاري كيفيت مراسم ارتحال و در راستاي آن حفظ شان و مقام امام راحل داشته باشد.

وي تصريح كرد: برگزاري جلساتي با عنوان ستاد بزرگداشت ارتحال امام تنها بهانه‌اي براي شناخت بهتر و عميق تر شخصيت بنيانگذار جمهوري اسلامي است چرا كه به هر ميزان مسئولان و مردم در اين زمينه سرمايه‌گذاري نمايند فوايد آن را به نسل حاضر و نسل آينده انتقال خواهند داد.

جهانبخشي گفت: انتظار ما از اعضاي كميته فرهنگي ستاد ارتحال امام در شهرستان رباط كريم اين است كه با انتخاب افراد سخندان ومطلع، به تبيين تاريخ وآنچه كه درشكوفايي انقلاب اسلامي رخ داده بپردازند تا نسل حاضر در جريان واقعيت‌ها قرار گيرند.

وي خطاب به خبرنگاران نيز گفت: خبرنگاران و اصحاب قلم مي‌توانند با درك صحيح از شخصيت و آرمانهاي والاي امام خميني (ره) به نقش آفريني موثر در انتشار افكار امام راحل در اذهان مردم در بعد كشوري و جهاني بپردازند.

فرمانداررباط كريم بااشاره به حضور خبرنگاران داخلي و خارجي در مراسم بزرگداشت ارتحال امام در ‪ ۱۴‬خرداد ماه در مرقد مطهر آن حضرت افزود: نكته مهمي كه همواره در سالروز ارتحال امام در راس انعكاس اخبار دوربين‌هاي بيگانه قرار داشته ، حضور ميليوني مردم در اين مراسم بوده است.

بنابرگزارش ایرنا، جهانبخشي در پایان تاكيد كرد: ارائه و انجام راهكارهاي تاثيرگذار توسط متوليان امر در راستاي بيان واقعيت‌ها و ميزان اتكا ، توكل و توسل در شرايط دشوار آن زمان به خداوند، ضمن آشنايي نسل حاضر با تاريخ و گذشته خود باعث دفاع آنها از هويت و ارزشهاي نسل دوم و سوم انقلاب خواهد شد


کد مطلب: 1895

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/1895/احترام-مقام-امام-خميني-ره-بهادادن-تفكرعاشورايي

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir