همایش روحانیون و مداحان شبستر با موضوع «بررسی آسیب‌های ماهواره» برگزار شد

ایکنا , 10 تير 1393 ساعت 13:29

سرهنگ پاسدار ابوالفضل حسن‌پور در همایش روحانیون و مداحان شبستر با موضوع «بررسی آسیب‌های ماهواره» گفت: ماهواره، فرهنگ غربی را جایگزین اعتقادات ارزشی می‌کند.


سرهنگ پاسدار ابوالفضل حسن‌پور، فرمانده سپاه ناحیه شبستر در جمع روحانیون و مداحان این شهرستان گفت: استکبار جهانی چون در عرصه جنگ سخت شکست خورد به تهدیدات نرم و روانی روی آورده تا با استحاله باورها و اعتقادات ارزشی جوانان و نوجوانان فرهنگ اسلامی به اهداف خود برسد.

وی افزود: در حال حاضر دشمن با استفاده از ماهواره و اینترنت و رسانه‌های همسو می‌خواهد فرهنگ غربی را جایگزین باورها و اعتقادات ارزشی کند که هدف دشمن از رواج این شبکه‌ها در کشور تغییر الگوی نگرشی و رفتاری خانواده‌ها در راستای جنگ نرم تحمیلی دشمن است.

حسن‌پور با بیان اینکه آن‌ها با این برنامه‌ها قصد دارند نوع تفکر و بینش سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ما را تغییر دهند و مصرف‌گرایی، غرب‌گرایی، سبک زندگی غربی و در یک کلام غرب‌پذیری و غرب‌باوری را در میان جامعه ما نهادینه کنند، ادامه داد: این نوع شبکه‌ها ابتدا مغز مخاطبان خود را تسخیر و کرده سپس آنچه را که می‌خواهند به آن‌ها القا می‌کنند.

فرمانده سپاه شبستر با اشاره به اهداف دشمن از رواج شبکه‌های ماهواره‌ای که ایجاد خانواده‌های بی‌قید در برابر خانواده‌های سنتی، ترویج و عادی جلوه دادن خیانت زن و شوهر به یکدیگر،عادی جلوه دادن ارتباط دختر و پسر پیش از ازدواج تا حد باردار شدن، هویت‌زدایی از مفهوم خانواده، ارزش‌زدایی از مفهوم غیرت، ترویج فمینیسم و و ده‌ها موضوع دیگر از روحانیون و مداحان خواست تا با روشنگری و بصیرت‌افزایی در بین افکار عمومی جامعه مردم را با آسیب‌ها و مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی حاصل از ماهواره آشنا کنند.

یادآور می‌شود، همایش روحانیون و مداحان شبستر در مورد بررسی آسیب‌های ماهواره در محل سالن آمفی تئاتر مقبره شیخ محمود شبستری برگزار شد.


کد مطلب: 18955

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/18955/همایش-روحانیون-مداحان-شبستر-موضوع-بررسی-آسیب-های-ماهواره-برگزار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir