اجتناب از حرام، از وظایف عموم مردم به ویژه مداحان است

خبرگزاری شبستان , 11 تير 1393 ساعت 11:34

مسئول بسیج مداحان چهارمحال وبختیاری گفت: اجتناب از حرام، ورع و بستن درب به روی غیر خدا را از وظایف عموم مردم به ویژه مداحان و ذاکران دانست.


جت الله کیانی، مسئول بسیج مداحان چهارمحال وبختیاری "۱۰تیر" در کارگاه آموزش مداحی که در سالن جلسات فرماندهی سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) استان برگزار شد، گفت: در قرآن کریم برای دعا سفارش‌های زیادی شده است که چگونه دعا کنیم تا جواب بگیریم.

وی ویژگی نخست دعا را خالصانه بودن دانست و افزود: ویژگی دوم این است که دعا باید با ترس نسبت به اعمال توأم با امید به رحمت الهی باشد تا اجابت شود.

مسئول بسیج مداحان چهارمحال وبختیاری، به بیان دستگاه های موسیقی و ارتباط آنها با طبع و ذائقه افراد پرداخت و ضمن معرفی دستگاه های موسیقی ادامه داد: دستگاه های موسیقی برای مزاج های مختلف از جمله صفراوی، بلغمی، دموی و سودایی متفاوت است و یک مداح و ذاکر اهل بیت عصمت وطهارت(ع) می‏بایست شناخت کافی و لازم را نسبت به این دستگاه ها و مزاج ها داشته باشد.

کیانی تصریح کرد: ویژگی سوم آن است که دعا و درخواست از درگاه الهی باید با عشق باشد و همچنین دعا باید با تضرع و پنهانی انجام گیرد و اگر این شرایط در درخواست مطلب انجام شود دعا مستجاب می‌شود.

مسئول بسیج مداحان چهارمحال وبختیاری گفت: در این کارگاه آموزشی به نقش و جایگاه ماه مبارک رمضان در تربیت مداحان و چگونگی استفاده مداحان از برکات و آثار این ماه پرخیر و برکت اشاره شد.

وی افزود: باید به جایگاه دعا توجه و نگاه ویژه‌ای داشت و در دعا کردن تناسب رعایت شود و این را بدانیم که دعا را در هر جا چطور و با چه شرایطی بخوانیم.


کد مطلب: 18961

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/18961/اجتناب-حرام-وظایف-عموم-مردم-ویژه-مداحان

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir