یک فرمانده نظامی:

دوران دفاع مقدس امتداد قیام عاشواست

6 خرداد 1387 ساعت 19:12

دوران دفاع مقدس در امتداد قيام عاشورا و شهداي اين دوران از رهروان شهداي قيام كربلاي حسيني هستند.


به گزارش خیمه، جانشين بازرسي ستاد كل نيروهاي مسلح  در همایش"حماسه مقاومت و پيروزي" در سمنان با اشاره به قيام عاشورا گفت: دوران دفاع مقدس در امتداد قيام عاشورا و شهداي اين دوران از رهروان شهداي قيام كربلاي حسيني هستند.

سردار محمدجعفر اسدي با اشاره به‌فرموده امام راحل كه "خرمشهر را خدا آزاد كرد" گفت: رزمندگان ما اول خدايي شدند و بعد خرمشهر را آزاد كردند و دست خدا در اين امر مشهود بود.

وي با تقدير از ايثار، مقاومت و شهادت مردم خرمشهر در دوران مقاومت و فتح اين شهر گفت: وحدت و يكپارچگي نيروهاي مسلح و اتكا به خداوند متعال عامل مهم در پيروزي رزمندگان اسلام در جنگ تحميلي بود.

سردار اسدي با تمجيد از وحدت نيروهاي مسلح در استان‌سمنان، يكي از دلايل ناكامي در عملياتها در اوايل جنگ تحميلي را دو دستگي و نفاق كه عامل آن بني‌صدر خائن بود، ذكر كرد.

وي گفت: پس از فرار بني‌صدر، وحدت و يكپارچگي بين ارتش و سپاه ايجاد شد كه نتيجه آن عمليات بيت‌المقدس و آزادسازي خرمشهر بود.

وي با اشاره به ايثار، مقاومت و عزت ايرانيان و نيز درايت مقام معظم رهبري در برابر توطئه‌هاي دشمنان انقلاب اسلامي گفت: اين شجاعت و ايستادگي سبب شده است تا به‌رغم‌اجراي بيش از ‪ ۶۰‬هزار برنامه، دشمنان در رسيدن به اهداف خود براي مقابله با اين اين انقلاب ناكام بمانند.

بنابرگزارش ایرنا در اين همايش كه توسط تيپ مستقل حضرت قائم (عج) استان سمنان،ستاد كنگره سرداران و سه‌هزار شهيد اين استان، اداره‌كل حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس و ديگر دستگاه‌ها برگزار شد يكي از رزمندگان دوران مقاومت ‪ ۳۵‬روزه خرمشهر خاطراتي را از اين ايام و مقاومت مردم در برابر متجاوزان بيان كرد.


کد مطلب: 1898

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/1898/دوران-دفاع-مقدس-امتداد-قیام-عاشواست

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir